Hoe vertel je iemand op zijn gezondheid te letten als je weet dat hij daar niet om geeft?

Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
in: Overig

Antwoorden (2)

Hier kun je weinig aan doen behalve deze persoon erop attenderen dat hij ongezond leeft en wat de gevolgen zullen/kunnen zijn.
Maar als hij bijv. baat bij sporten zou hebben, bied aan, indien mogelijk om dit samen te doen. Is het ongezond eten of overmatig alcoholgebruik, probeer dan het goede voorbeeld te geven als jullie samenzijn. Hoewel ik dit eigenlijk al erg ver vind gaan. Hij is tenslotte al volwassen en geeft bovendien zelf aan dat hij niets om een gezonde levensstijl geeft.
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
Bij een volwassene: als je er ernstige behoefte toe voelt, dan kan je dat iemand in een gesprek vertellen, en dan met name wat het met jou doet. Want de persoon zelf geeft er dus niet om. En verder is het niet aan jou wat hij/zij er verder mee doet.
Bij een kind en vooral je eigen kind: bespreken, uitleggen waarom het belangrijk is op je gezondheid te letten en het daarin begeleiden.