Hoe kan men 1 kubieke meter lucht wegen? Schijnt 1 kilo te wegen.

Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
in: Overig

Het beste antwoord

Het is niet nodig om dit echt te wegen. De samenstelling van lucht is bekend. Dus kun je ook het gewicht van 1 m3 berekenen. Dat is overigens 1.293 Kg. Op zeenivo bij 0 graden celcius.
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden

Andere antwoorden (1)

lucht drukt met 9.81N per cm2 dus het weegt zeker wel meer hoor
Maar ja, het kan wel alleen zijn alle weegschalen 'gewend' aan die 9.81 n per cm2 dus kun je dit niet wegen.