Wat is het verschil tussen digitale televisie en digitenne? Qua prijs scheelt het nl. enorm.

Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
in: Overig

Antwoorden (2)

Digitenne is makkelijk omdat je dat overal kan aansluiten. Digitaal is veel betere kwaliteit beeld en meer kanalen dan Digitenne.
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
Helder en duidelijk antwoord!
Digitenne is ook digitale televisie. Digitale televisie kun je op drie verschillende manieren op je tv krijgen:

1. DVB-C = via de kabel
Je kabelmaatschappij moet het uitzenden en je hebt een kastje of insteekkaart nodig om de beelden te kunnen bekijken. Zeer goede kwaliteit, en veel kanalen (ziggo). Redelijk goedkoop.

2. DVB-T = door de lucht
KPN zendt het uit en je hebt een antenne en kastje of insteekkaart nodig om het te kunnen bekijken. Kwaliteit valt meestal tegen, en weinig kanalen (digitenne). Erg goedkoop

3. DVB-S = via de satteliet
Astra en andere satellieten zenden het uit. Schotel en kastje nodig. Goede tot zeer goede kwaliteit en enorm veel kanalen. Aparte abonnementen nodig om kanalen te zien (ook gratis kanalen). Dure oplossing
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
Bedankt voor de uitleg.