Bij welke werkwoorden komt in het Frans een bindvocaal extra in de imparfait?

Nu bedoel ik zoals bijvoorbeeld bij manger.
Stam-bindvocaal-uitgang
Je mang-e-ais
Tu mang-e-ais
Il mang-e-ait
Nous mang-i-ons
Vous mang-i-ez
Ils mang-e-aient

Bij welke werwoorden is dit nog meer? Bestaat hier een regel voor?

Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
in: Overig
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
Volgens mij is het mangerais ipv mangeais.
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
Ik weet het niet, ik pluk dit zo van internet..
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
http://www.mijnwoordenboek.nl/werkwoord/manger

Het beste antwoord

Als na de 'g' de letters 'a', 'o' of 'u' komen, krijg je zo'n extra letter. Dat is om uitspraakproblemen te voorkomen.

Toegevoegd na 2 minuten:
Zo'n extra letter is meestal de 'e', maar als er ipv de 'g' een 'c' staat, krijgt die 'c' een cedille. [ç]