Hoe word je verliefd?

Heeft het iets met hormonen te maken? En hoe Kom je dan aan vlinders in je buik?

Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
in: Overig

Antwoorden (1)

Het heeft zeker iets met hormonen te maken..

De reden waarom we verliefd worden heeft te maken met de voortplanting. Verliefdheid is, althans in onze cultuur, de mogelijke start een relatie en heeft daarmee een duidelijke functie voor de voortplanting van de soort. We zoeken daarvoor natuurlijk iemand uit die we aantrekkelijk vinden. Hoewel veel mensen het romantische idee koesteren dat er maar een persoon op de wereld is waar ze verliefd op kunnen worden, worden we meestal gewoon verliefd op mensen uit onze nabije omgeving hoewel dat natuurlijk ook op vakantie kan zijn. Van de honderden mensen die we kennen en ontmoeten is er altijd wel een waar we op “vallen”. Er wordt ook wel verondersteld dat er in onze vroegste jeugd een bepaald patroon wordt gevormd in onze geest. Bij mannen zou dit patroon worden bepaald door het karakter van de moeder, en de band die hij met haar had. Bij vrouwen is het juist een projectie van de relatie met de vader. Hoewel deze processen zich grotendeels onbewust afspelen, verklaren ze wel waarom sommige vrouwen altijd op de zogenaamde “foute mannen” vallen.

Ik heb ooit gelezen dat je verliefd wordt, door een kliertje in de neus.. dus dat je door een bepaalde geur van iemand je aangetrokken voelt en zo 'vlinders' in je buik krijgt...
Weet echter niet zeker hoe dit ook alweer zat.. zal kijken of ik dat artikel nig ergens kan vinden...

Toegevoegd na 1 minuut:
Heb het niet meer.. maar misschien kun je hier het antwoord vinden op je vraag:

http://www.infotalia.com/nld/psyche/liefde_en_relatie/liefde/mythes_detail.asp?id=2347
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
Hee! Superbedankt! Zo is het helemaal duidelijk!