Welke auto zuinigste ?

Ik wil een auto kopen tweede hands bouwjaar tussen 1999 en 2003.
Welke merk auto is zuinigste met brandstof ? Verzekering ? En belasting ?
Alvast bedankt voor de reactie

Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
in: Overig
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
Opel Corsa

Antwoorden (3)

Ga sowieso voor een kleine compact auto. Bedenk hoeveel km je gaat rijden, dus overweging diesel bij meer dan 15 (?) duizend per jaar of benzine. Lpg is een optie maar wel prijzig in aanschaf en vervanging. Kleine compact is overigens ook in verzekering enwegenbelasting goedkoper afh ook van schadevrij rijden en of je diesel/ benzine en omvang auto... Zelf rijd ik een punto van 2000(let wel de 2e generatie die met lenslpen!) 1.2 8 klepper benzine. Prima karretje rijdt met gemak nog 1 op 16-18 op 80-120km wegen lange afstanden. Binnenstad is 1 op 13-14 en met de winterkou zit je wel op 1 op 10-11 zeker niet slecht. Deze auto in goede nette onderhoude staat mag niet meer dan 3500-4000 kosten. Succes!
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
Ik dank u wel voor de reactie
ik kan je een citroen ax aanraden die rijden bijna 1 op 20 als je de ik geloof variant 1.1(kleine motor)neemt het is een heel zuinig autotje die speciaal voor dat doel ontwikkeld is je kan er toch ook makkelijk met zn 4tjes in zitten ook is de achterbank neer klapbaar waardoor je redelijk wat spulletjes kunt verslepen.ook zijn ze in de wegenbelasting heel goedkoop(rond de 15 eu pm)en de verzekering is ook niet duur het is n een heel licht autotje er zijn er ook een hoop van te koop voor niet al te schrikbarende bedragen zodat je veel keuze kunt maken.ook rijd het autotje erg lekker pittig je bent als eerste bij een stoplicht weg als je dat wilt en je hebt als bestuurder lekker veel ruimte.ik heb er een aantal verreden en wilde er weer een maar bij toeval liep ik tegen een mooie hele goede daihatsu charade aan die zijn ook zuinig maar iets meer auto qua afwerking aan de binnenkant volgens mij is de daihatsu curore de aller zuinigste maar dat is net een dinkie toy als je er naast staat

Toegevoegd na 1 uur:
op wikkipedia staat trouwens wel een leuk artikel over de citroen ax
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
Ik dank u wel voor de reactie
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
geen dank veel plezier met zoeken naar je autotje horen we op gv nog een keer wat het geworden is?
Een Suzuki alto is ook
Erg zuinig en tevens betrouwbaar! Voor alle klassen van auto's En hun verbruikcijfers, zie autoweek.nl
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
JjAA de alto ook zo'n geweldige auto