Wat is het omgekeerde van chroom?

Chroom is niet echt een kleur, maar bestaat er ook een kleur die het licht niet weerspiegelt maar juist opneemt (zoals zwart denk ikzelf, maar dan is zwart dus niet het omgekeerde van wit)

Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
in: Overig

Antwoorden (2)

Chroom is een metaal. En het spiegelt, dus heeft zelf niet echt een kleur en dus geen tegenovergestelde.
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
En zwart is inderdaad de kleur het meeste licht absorbeert.
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
Alles wat je ziet is licht, en omdat zwart al de kleuren( het licht dus) absorbeert is het dus zo donker. Het is maar net wat je onder kleur verstaat.
Je kan chroom niet vergelijken met zwart, chroom weerspiegelt gewoon het licht en dus ook de kleuren. Je kan hier niet echt iets tegenoverstellen, hooguit een materiaal dat niet weerspiegelt, deze kan dan ook uit verschillende kleuren bestaan.