Vocht op een buitenmuur, achter het bed. Wat kan ik daartegen doen en hoe kan ik het het best wegpoetsen?

iieuw!!

Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
in: Overig

Antwoorden (3)

Schimmel-, vocht- & weerplekkenreiniger van HG helpt waarschijnlijk wel. Daana niet meer t bed (of iets anders 'dichts') tegen de buitenmuur zetten. Die tip heb ik zelf onlangs ook gehad vd schilder. De muur moet kunnen 'ademen'. Succes, idd lekker is t niet.
Bij mij hielp t trouwens om t met water af te nemen. Daarna werd t geschilderd. Ging ook goed.
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
Je zult die buitenmuur moeten isoleren (spouwmuur)
Het verwijderen van schimmel kan met diverse middelen die verkrijgbaar zijn bij de doe het zelf zaak maar als je niet de oorzaak aanpakt zal het blijven terugkomen.
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
Als het een oudere woning betreft kan het ook zijn dat de buitenmuur (dus de stenen) poreus zijn. In de bouwmarkt kunt u daar een impregneer middel voor krijgen.