Er is wel een LAN-verbinding, maar geen internet, hoe kan ik dit oplossen?

Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
in: Overig
6.2K

Antwoorden (3)

Misschien ff je modem opnieuw opstarten..?
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
Eerst je modem controleren daarna je internerinstellingen het kan zijn dat je lan uitstaat en anders contact opnemen met je profider
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
Je PC moet een IP-adres krijgen van het modem. Je moet je modem zo instellen dat hij via DHCP IP-adressen uitdeelt (bij de meeste modems staat dat automatisch zo ingesteld). Je moet je PC zo instellen dat hij zijn IP-adres via DHCP van je modem krijgt.

Verder moet je firewall natuurlijk niet alle communicatie tussen PC en modem tegenhouden.

Daarnaast moet je modem een werkende verbinding met je provider hebben.

--

Open eens een commandovenster en type in:

      ipconfig /all

Kijk of je PC een IP-adres heeft.

Zo ja, kijk eens of je je modem kunt bereiken. Uit de resultaten van het bovenstaande commando haal je het IP-adres van je modem. Dan kijk je of je je modem kunt pingen. Als het IP-adres van je modem bijvoorbeeld 192.168.0.1 is, type je op de commandoregel in:

      ping 192.168.0.1

Kijk of het modem antwoordt. Als dat niet zo is, heb je al een probleem tussen PC en modem. Als je modem wel antwoordt, is er in ieder geval communicatie mogelijk van PC naar modem en andersom. Dan ligt het probleem in je modem, of tussen modem en provider.

Vaak kun je op je modem inloggen vanuit je Internetbrowser. Als je modem bovenstaand IP-adres heeft, type dan in de adresbalk van je Internetbrowser één van de volgende adressen in:

      http://192.168.0.1/
      https://192.168.0.1/

Kijk wat je nu kunt instellen.

--

Ik hoop dat dit je in ieder geval op weg helpt.
13 jaar geleden
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
Hoe zet je de DHCP aan? Alvast bedankt voor het antwoord!