Wat zijn geesten?

Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
in: Overig
1.6K
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
had je deze vraag niet eerst n moeten stellen... en is je volgende vraag bestaan geesten eigenlijk wel?
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
Ik stelde de vorige vraag omdat ik benieuwd was of iemand er ervaringen mee gehad heeft, maar toen besefte ik dat ik eigenlijk geen idee heb van wat ik mij er bij voor zou moeten stellen.

Antwoorden (6)

Hersenspinsels.
Vast aanwezig voor wie er in geloofd, maar nog nooit aangetoond. Er zijn dan ook allerlei mogelijke definities en verklaringen voor, maar wetenschappelijk snijdt geen daarvan hout.
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
Ik merk een geest op door een heel specifieke waarneming op mijn lichaam... Er is een plek die de detectie waarneemt... (ik zeg dat niet, omdat het dan vervuild wordt door anderen, ik weet dat iedereen die het ook heeft dezelfde plek weet en voelt)

Het is of er een kort, koud briesje blaast ergens op mijn lichaam...

Wat zijn geesten dan?

Het is een gestolde overtuiging, meestal stationair op een plek, maar sommige geesten die kunnen reizen, die kun je dus overal en op elk tijdstip tegenkomen...
In haunted houses, zijn er geesten die je als volgt kunt verklaren, ik geef hierbij een voorbeeld...

Er is een kasteel (tuurlijk) en daar is een moord gepleegd op een zeker moment in het verleden... De persoon is in een hinderlaag gelopen in de kelder, achter een deur...
De persoon is er een van de overtuiging van de aarde, dus hij wortelt in de plek waar hij woont... De persoon weet niet dat hij het aardse leven verlaten is... (Dat is helemaal niet raar, dat komt erg vaak voor) Door een plotselinge dood kom je bijna niet erachter dat je gestorven bent... Je fantaseert de wereld gewoon levend... Maar Die persoon weet wel dat hij te grazen is genomen op die ene plek in de kelder... Hij gaat nu in zijn beleving achter die deur staan te wachten tot hij de persoon die hem dat geflikt heeft terug te pakken... Dat is nu in zijn beleving dat hij eeuwenlang kan wachten daar... Want tijd in aardse beleving is snel en kort, een overledene leeft in een heel andere tijdschaal...
Maar heel kort en behoorlijk ongenuanceerd is dit een voorbeeld van een gesst die een huis onveilig maakt...
Ik heb niet verteld dat hij niets kan, omdat hij geen meterie heeft om te bewegen, dus dat hij tevergeefs daar staat te wachten... En dat hij op enig moment toch wakker kan worden en alsnog kan sterven en vertrekken van de plek... En dat er andere hogere geesten om die persoon heen staan om hem te overtuigen van het feit dat het allemaal zinloos is wat hij doet... Enz enz...

2500 karakters is de stop...

ik hoop dat het verduidelijkt ipv van mystificeert...
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
Geesten zijn gevoelens, ervaringen. Het gevoel of de ervaring dat er iets of iemand is.

Die gevoelens, die ervaringen, kunnen heel realistisch zijn. Niet te onderscheiden van een werkelijk aanwezig iets of iemand.

Met de objectieve werkelijkheid hebben die gevoelens en ervaringen niets te maken. Geesten zijn de producten van je eigen psyche.
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
Geesten zijn overleden mensen die op aarde rondzwerven. Ook jij bent een geest, alleen je leeft nog. Je tweede lichaam is je geest.
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
Geesten zijn heel vervelende dingen.
Ze gaan in het donker onder je bed liggen of in de kast van slaapkamer. En dan gaan ze een potje zitten kloppen.
Plaaggeesten dus eigenlijk.
Er is niets aan te doen, ze laten zich niet wegjagen, dus kun je ze beter te vriend houden. Ze houden van knoflook, dus leg altijd een paar teentjes onder je bed.
14 jaar geleden
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
Gebruiken klopgeesten geen GSM tegenwoordig?
Een kras in de continuiteit van het leven. Vergelijk het maar met een plaat die blijft hangen. Bijvoorbeeld "History keeps repeating".