Welk woord past achter inkomsten?

En dan bedoel ik een ander woord voor 'genereren'. Dus inkomsten werven, inkomsten genereren, inkomsten ...?

Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
in: Overig
2.8K

Antwoorden (8)

accumeleren

Toegevoegd op 21-06-2009 12:19:08
Onterecht die minnetjes, ken je taal.
http://www.vandale.nl/vandale/opzoeken/woordenboek/?zoekwoord=accumeleren
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
AWM
14 jaar geleden
Volgens het woordenboek betekent dat "vergaderen" ?!?
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
Mmmm...ik dacht ophopen...
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
@Lopendvuurtje: Volgens jouw link betekent het inderdaad opstapelen of verzamelen.
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
ophopen = accumUleren ..en dat woord bedoelde je, denk ik.
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
Misschien had je eerst de link erbij moeten doen om te voorkomen een - te krijgen. Ik denk zelf dat accumeleren niet bij inkomsten past.
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
Kom het regelmatig tegen bij de dynamische salesboys dat ze dat zeggen.
verwerven

Toegevoegd op 21-06-2009 12:12:30
verkrijgen
betrekken
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
verkrijgen

verkwanselen

verzekeren (in de zin van: zorgen dat ze er met zekerheid zijn)
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
vergaren.
Maar net als de eerder genoemde werkwoorden is het geen vaste combinatie. Sommige woorden zijn synoniem aan elkaar, andere hebben toch een nuanceverschil.
Inkomsten werven kun je ook voor een bedrijf of vereniging doen, inkomsten vergaren idem dito maar iets wat minder actief, inkomsten genereren gaat alweer iets automatischer ; afhankelijk van de zin kies je het werkwoord dat er het beste bij past.
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
verbrassen ;