Ik pieker snachts heel veel en dan kan ik niet slapen weet iemand wat ik kan doen?

Ik pieker snachts heel veel en dan ben ik de dag erna heel kortaf en dan krijg je allemaal vragen en dan Flip ik soms helemaal uit en dan krijg ik weer ruzie etc.
Wat moet ik doen?
Alvast bedankt

Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
in: Overig

Antwoorden (4)

Eeen borreltje drinken : p je kan bij je huisarts om mellatonine vragen, 1 pilletje een uur voor dat je gaat slapen... En reken maar dat het werkt!! Ik spreek uit ervaring
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
Las een piekerkwartier in In dat kwartier pieker je en als je in bed ligt en je begint weer te piekeren dan zeg je tegen jezelf: morgen mag ik weer piekeren in mijn piekerkwartier
Het is even wennen maar het werkt bij mij echt Succes!
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
Opschrijven waar je over piekert in een schrift ofzo zodat je het kwijt bent ;)
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
Dat piekeren ken ik dat is heel erg lastig. Ik heb zelf ook nog niet echt dé manier gevonden, maar wel al wat dingetjes die wat helpen.
Het piekerkwartiertje hielp bij mij niet (maar ik zou het zéker proberen want iedereen zit anders in elkaar en wat bij de een niet helpt helpt bij de ander weer wel )
Een daarvan is inderdaad dat schriftje. Ik heb het naast mijn bed liggen. Het is niet de bedoeling dat ik dat de hele nacht er steeds bijpak. Maar soms zijn er gedachten die maar niet uit mijn hoofd gaan en dan sta ik mezelf toe ze een keer op te schrijven en dan moet ik het ook loslaten en mag ik er de volgende dag weer mee bezig zijn. Als ik het dan heb opgeschreven trek ik er een dikke streep onder (dat kan je ook in je gedachte visualiseren) en is het klaar. Wat ook helpt is je lichaam voortdat je gaat slapen moe maken door te sporten, rennen oid. En daarna iets ontspannends te doen voordat je gaat slapen. En steeds als je merkt dat je weer gaat piekeren die gedachte op een wolk te zetten en die weg te laten waaien. En dan aan iets leuk en fijns denken. Iets waar je vrolijk en rustig van wordt. Dus die piekergedachte vervangen voor een fijne gedachte, het mag ook een fantasie zijn.
Ik hoop dat het lukt. Succes!