Als je hond artrose heeft in zijn voorpoten kan het dan ook breken?

Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
in: Overig
1K

Het beste antwoord

Arthrose is slijtage van de gewrichten. Heeft niet veel met de botten te maken. Het gewichtskraakbeen is aangetast en er is te veel gewichtssmeer.
Arthrose is dan ook erg pijnlijk maar de botten zullen er niet sneller van breken.
Wat je kan doen is speciale voeding aan je hond geven, bijvoorbeeld j/d van Hills. Ook kan je bij de dierenarts Doils krijgen, dat is een voedingssuplement wat je door het voer kan doen. Let wel op dat je Doils Joint neemt.

Toegevoegd na 5 minuten:
Je kan ook, als het te erg wordt, pijnstillers (bijvoorbeeld Rimadyl) krijgen bij de dierenarts. Let er ook op dat je de hond niet te veel laat rennen i.v.m. overbelasting.
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden

Andere antwoorden (2)

ja het kan, dat heeft niets met elkaar temaken

Toegevoegd na 52 seconden:
voor verdere info moet je toch echt naar de huisarts
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
Artrose is inderdaad slijtage en heeft niets met de breekkans te maken. Botontkalking daarin tegen wel (osteoporose), daarvan worden je botten zwakker waardoor ze sneller kunnen breken.