Hét vraag- en antwoordplatform van Nederland

Weet iemand lekkere vervangers voor melk, want ik weet sinds een paar weken dat ik lactose intolerant en.

Ik heb al soja en rijstmelk geprobeerd maar dat vind ik niet lekker. Soja yoghurt naturel lust ik ook niet...

Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
in: Overig
434

Heb je meer informatie nodig om de vraag te beantwoorden? Reageer dan hier.

Antwoorden (6)

Of jij het lekker vindt is dan nog even een vraag, maar je zou geitenmelk kunnen proberen. Dat is lichter verteerbaar en geeft minder vaak aanleiding tot overgevoeligheidsreacties en maag-darmklachten. Bovendien worden essentiële mineralen beter opgenomen.

Toegevoegd na 3 minuten:
Meestal is geitenmelk niet geschikt, aangezien geitenmelk vrijwel evenveel lactose bevat als koemelk. Toch wordt in de praktijk gezien dat geitenmelk beter dan koemelk wordt verdragen door mensen met lactose-intolerantie; mogelijk door de betere verteerbaarheid van de melk.
(Lees meer...)
Amadea
13 jaar geleden
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
De meeste kaassoorten kun je ook niet eten als je lactose intolerant bent ;)
optimel of karnemelk met siroop en dan even roeren
(Lees meer...)
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
Tja, als je dan ook nog moeilijk doet over de vervangers, zoals soja en rijstemelk dan drink je toch gewoon water, of thee, of vruchtensap.
(Lees meer...)
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
er zijn koekjes die ongeveer hetzelfde als melk bevatten, maar met minder lactose. ik vind ze erg lekker
(Lees meer...)
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
die koekjes heten rutadel, en je kan ze ook kopen zonder roomboter
Optimel !! Superlekker!
(Lees meer...)
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
Ja, maar daar smaakt het niet naar.

Weet jij het beter..?

Het is niet mogelijk om je eigen vraag te beantwoorden Je mag slechts 1 keer antwoord geven op een vraag Je hebt vandaag al antwoorden gegeven. Morgen mag je opnieuw maximaal antwoorden geven.

0 / 2500
Gekozen afbeelding