Weet iemand lekkere vervangers voor melk, want ik weet sinds een paar weken dat ik lactose intolerant en.

Ik heb al soja en rijstmelk geprobeerd maar dat vind ik niet lekker. Soja yoghurt naturel lust ik ook niet...

Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
in: Overig

Antwoorden (6)

Of jij het lekker vindt is dan nog even een vraag, maar je zou geitenmelk kunnen proberen. Dat is lichter verteerbaar en geeft minder vaak aanleiding tot overgevoeligheidsreacties en maag-darmklachten. Bovendien worden essentiële mineralen beter opgenomen.

Toegevoegd na 3 minuten:
Meestal is geitenmelk niet geschikt, aangezien geitenmelk vrijwel evenveel lactose bevat als koemelk. Toch wordt in de praktijk gezien dat geitenmelk beter dan koemelk wordt verdragen door mensen met lactose-intolerantie; mogelijk door de betere verteerbaarheid van de melk.
Amadea
13 jaar geleden
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
De meeste kaassoorten kun je ook niet eten als je lactose intolerant bent ;)
optimel of karnemelk met siroop en dan even roeren
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
Tja, als je dan ook nog moeilijk doet over de vervangers, zoals soja en rijstemelk dan drink je toch gewoon water, of thee, of vruchtensap.
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
er zijn koekjes die ongeveer hetzelfde als melk bevatten, maar met minder lactose. ik vind ze erg lekker
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
die koekjes heten rutadel, en je kan ze ook kopen zonder roomboter
Optimel !! Superlekker!
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
Ja, maar daar smaakt het niet naar.