Jaloers, wat nu?

Mijn vriendin spreekt heel vaak met jongens af. Veel jongens zijn op haar. Ik ga dan meestal mee. Vandaag waren wij 2 met 1 jongen. Ze waren allebei verlegen dus ik hield me ook rustig. Op msn zei hij dat het alleen leuk was toen ik weg ging, want toen gingen ze bijna (iets' weet niet wat) doen. Ik voel me hard genaaid&onzeker&Jaloers.

Hoe kan ik hier 't best mee omgaan?

Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
in: Overig

Het beste antwoord

Als je vriendin met een jongen afspreekt, moet je niet meegaan als 'derde wiel aan de wagen'. Als jouw vriendin niet durft zonder jou, dan gaat ze maar lekker niet. Zo'n jongen denkt dat hij met haar alleen afspreekt, en krijgt er jou als toegift bij, nogal wiedes dat hij dat niet zo leuk vindt.

Als je het wel leuk vindt om met haar uit te gaan, kun je tegen haar zeggen dat je wel mee wil gaan, maar dat haar afspraakje dan ook een leuke vriend mee moet nemen zodat het voor jou ook leuk is. En spreek ergens dicht bij huis af, zodat je weg kunt zodra je het niet meer leuk vindt.

'Hard genaaid' vind ik in deze context nogal een vreemde opmerking, volgens mij heb je juist niet genaaid en jouw vriendin misschien wel.
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden

Andere antwoorden (1)

best te begrijpen dat jij je hier niet fijn bij voelt.
Zelfs al zouden ze liever alleen zijn, toch niet zo leuk om dat er zo in te wrijven bij jou.

Dus: wat te doen? eigenlijk is er maar één oplossing, niet meer meegaan als soort "nep (niet gewaardeerde) chaperonne" van je vriendin.

En geen zorg, jouw tijd komt gewoon ook, of zoek ook nog andere vriendinnen