Ja heb ik ondergaan.
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
En?
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
Wat wil je weten?
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
Beetje flauw dit... Maar wil graag je ervaring weten en of het heeft geholpen!
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
Hoi, ik weet natuurlijk niet wat je voor een probleem hebt, maar het is de bedoeling dat je door middel van de klikgeluiden of ander geluid de traumatische ervaring dieper in je geheugen plaatst. Ik heb er een goede gedachte aan over gehouden.
Meer weten dan zie ik dat wel.
Twan
Er of andere
E
Ja, ik ook. Nu ja, niet bij paniek maar bij trauma. Emdr moet je aan een beeld denken welke bij jou paniek veroorzaakt. Dan krijg je piepjes op je oren en dan moet he steeds in gedachten bij dat beeld blijven en zeggen wat er bij je op komt. Je paniek moet je een cyfer geven. Aan het begin is dat een hoger cyfer en dmv emdr moet dat afnemen. En je moet er een positieve gedachte over jezelf aan koppelen...
Succes!
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
Dank je wel voor je uitleg! Heeft het jou geholpen?
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
Ja, maar verdere therapie vind ik wel belangrijk. omdat als
het echt een grote recente ervaring is deze latent aanwezig kan blijven.
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
Ik heb complex trauma, dwz dat ik meerdere beelden moet verwerken. Bij sommige beelden/herinnerinfen hielp het wel, andere duren langer. Ik ken wel veel mensen bij wie het heel goed hielp. Zelfs 1 man die was na 2x emdr klaar. Ik zelf heb langer nodig. Ik ken enkele mensen bij wie het helemaal niet aan sloeg en die een andere vorm van therapie moeten krijgen. Hou er trouwebs rekening mee dat emdr over het algemeen nog zo'n dag of 3 nawerkt. Dan voel je je niet zo kekker. Trillerig, huilerig, hoofdpijn. Goed om een dagboekje bij te houden. Officieel moet dat ook, maar soms wordt dat vergeten te zeggen...
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
Ondanks de EMDR en therapie bij de psycholoog blijft praten er over in je vriendenkring toch het belangrijkst, daar moet je in blijven functioneren en vertrouwen in hebben!
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
Dat klopt. Dat doe ik ook, hoor. Ik heb (helaas) een heel team aan hulpverleners om me heen die alles in de gaten houden. Emdr therapie, een psycholoog om te praten en te verwerken en spanningen te reguleren, een psychiater om re kijken of pillen nog wat kunnen doen maar daar hou ik niet zo van, een pit verpkeegkundige om de vinger aan de pols te houden zodat er niet te veel tijd tussen sessies zit die ik niet kan handelen, en gelúkkig heb ik ook vrienden die me steunen. Ben het met je eens!!!