Ja en nee.
Je kunt namelijk op twee verschillende manieren een 3D film bekijken:
De meest bekende manier is die met een rood/blauw brilletje. Een bril waarbij het ene glas rood is en het andere blauw. Mensen die kleurenblind zijn, kunnen met dit brilletje helaas geen 3D films bekijken.

Maar er is ook een polarisatiebrilletje. Dit is zo'n grijs brilletje die ze vaak in bioscopen gebruiken. Hier wordt geen onderscheid gemaakt in kleur, maar in de richting van de lichtgolven. Het ene oog ziet dan de horizontale lichtgolven en de andre de verticale lichtgolven. Wanneer je beide glazen over elkaar heen zou leggen, zie je helemaal niets meer!Mensen die kleurenblind zijn kunnen zo wel een 3Dfilm bekijken.