Aluminium geeft geen giftige stoffen of geur af en is volledig dampdicht. Daarom wordt aluminium veelvuldig gebruikt voor de verpakkingen van consumptieartikelen.
Van aluminium gemaakte drankblikjes geven een goede bescherming en kwaliteitsborg voor de inhoud. Vanaf een dikte van 6 micron zorgt het aluminiumlaagje voor een volledige afscherming tegen vocht, geur, smaak, damp en bacteriën. Aluminium helpt de houdbaarheidsdatum van het product te garanderen of zelfs te verlengen.
Amadea