Hoe maak ik mijn dwergkonijntje blij?

Ik hou zoveel van mijn konijn dat ik er alles voor wil doen.Hij moet gelukkig zijn.Zo gelukkig mogelijk.

Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
in: Overig
1.3K

Het beste antwoord

Verzorg hem goed, geef het veel aandacht en gezonde voeding. Kijk of het een dier is dat goed alleen kan zijn of beter met een ander soortgenoot.
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden

Andere antwoorden (6)

Maak een groot hok van een aantal vierkante meters voor je konijn. Zorg er wel voor dat het konijn niet de grond in kan graven. Anders ben je, je konijn zo kwijt. Maak het dan zo aangenaam mogelijk voor je konijn. En maar een apart hokje voor hem, waar je konijn zich kan terugtrekken...
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
Buitenhokje (ren) met lekker mals gras en een schuiplekje in de schaduw
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
Een dwergkonijn vriendje erbij?
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
Ruimte om lekker te rennen, vers hooi, gezond eten en heel veel knuffelen!
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
Kunnen konijnen wel blij zijn, is dat geen menselijke eigenschap die niet bij dieren voorkomt... Doodeenvoudig omdat ze niet in die dualiteit zitten van blij en verdrietig...

Ik zou zelf al blij zijn als mijn konijn gezond was, goet te eten en te drinken had, om er nu een monitor met cheer-up-konijnen-dansmuziek-voorstellingen 24/7 te verzorgen, zie ik dan weer niet zitten...

Als het gezond is en blijft, is het het beste wat je kunt doen en alles ernaast is overbodig... Plak er geen menselijke eigenschappen op, dan denk ik dat je verkeerd bezig bent...
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
dat komt toch wel bij dieren voor. een hond kan ook blij zijn en bedroefd
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
Nee hoor, dieren hebben niet zulke menselijke eigenschappen...
Ha, die Caramba;

Ik ga een antwoord geven dat je vast niet wilt horen; laat je dwergkonijn leven op een kinderboerderij tussen soortgenoten. Mijn ouders hadden ooit een konijn gekregen om vet te mesten voor de kerst, maar de diepe genegenheid die mijn broer voor het dier koesterde doorkruiste dat plan. Omdat het hier om een Vlaamse Reus ging was het beest echter al snel niet meer als huisdier te handhaven en is hij naar een kinderboerderij gegaan. Wij zijn daar nog heel vaak wezen kijken naar een heel groot konijn dat een heel vrij en blij leven had.
Is voor jou waarschijnlijk geen optie dus dan zou ik kiezen voor een combinatie van eerdergenoemde tips; veel ruimte, een zo natuurlijk mogelijke leefomgeving en misschien zelfs een leuk maatje.