Hoe kan je je goed voorbereiden op de testfases/keuring van de politie?

Ik wil in de zomervakantie, gaan solliciteren voor de politieacademie.

Hoe kan ik mezelf trainen zodat ik meer kans heb er bij te komen. Wat moet ik weten van politiek en dergelijke!

Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
in: Overig

Het beste antwoord

Aah een maat van me deed er aan mee.. naar zijn zeggen stelt de procedure niet veel voor, behalve de sporttest, die is best pittig.

Het is belangrijk dat je een goede conditie en motivatie opbouwt. Conditie bouw je het simpelst op door buiten te rennen. Je kunt ook denken aan een interval training, deze heeft o.a. mij erg snel op conditie gekregen (2 minuten joggen, 2 minuten hardlopen en dan een stuk sprinten, en dit steeds opnieuw..)

Toegevoegd na 1 minuut:
Je krijgt de gelegenheid om een proef sporttest te doen, dus tegen die tijd weet je wat je ervan kan verwachten ;)
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden

Andere antwoorden (1)

Politiek globale kennis nodig. Doe een paar schriftelijke IQ tests waarin reeksen, taal, rekenen, en ruimtelijk inzicht verwerkt zit. Verder is het handig eens met wat agenten uit het korps waar je wilt solliciteren te praten als voorbereiding op het gesprek. Handig is ook dat je inzicht hebt in hoe de organisatie in elkaar steekt en houd je motivatie goed duidelijk voor ogen.

Succes met de sollicitatie.
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
Dank je :)