Waarom ga at het mis met Marokkaanse jongeren

Ik denke zelf dat het met armoede te maken heeft.
Eerst moet de uitkeringen omhoog voor gezinnen met kinderen, want het probleem komt het meest voor in achterstand wijken, er is veel verborgen leed door de armoede in veel gezinnen. De ouders kunnen het daardoor niet aan, de kinderen vormen groepen op straat.
Rot jongeren bestaan niet!

De oorzaak moet eerst aangepakt worden
oorzaak gevolg.
De wereld is al zover verrot
Ik blijf erbij hoe groter de armoede, meer geweld

De politiek is leugen
Er bestaat nog steeds discriminatie
Armoede wordt niks aan gedaan
we moeten elk persoon bij zijn naam noemen, die zich misdraagt.
Het is niet de Morekaan. Hij heeft een naam.
kijk is naar het eigen
volk
rellen vernielingen
voetbalsport
pedofielen
verkrachters
moordenaars
dieven
geweldplegers
drugsverslaafden
alcoholisten
echtscheidingen
kindermisbeuik
pornoland
WAAR GAAT HET OVER?
WAT IS ER MIS MET MOREKAAN
noem een mens bij zijn naam

Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
in: Overig
1.8K

Het beste antwoord

Het kan met 'iedereen' mis gaan, afhankelijk van waar je geboren bent bijvoorbeeld. Een stukje genetica kan vast ook wel meespelen (in 't algemeen).
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden

Andere antwoorden (11)

Het gaat niet mis met marokkaanse jongeren, dat lijkt maar zo... Er zullen er wel bij zitten die niet zo goed deugen, maar dat heb je ook onder de nederlandse...

De armoede is ook de oorzaak niet, het is de aandacht... Krijg je niet genoeg aandacht dan pik je aandacht ergens anders vandaan... Dat is het...
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
Ik ben nog nooit een Nederlands jochie van 12 tegen gekomen dat tegen mij zegt: "He meisje. Jij voor mij werken als hoer!" Maar dat hoor ik wel een paar keer per jaar van Marokaanse jochies...
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
Kwestie van tijd, Hier hebben we al witte 'marokkaantjes' hoor, meer dan je lief is.
Omdat de allochtone jeugd niet hard genoeg worden aangepakt in vergelijking met de autochtone jeugd.

Vaak wordt het het op een cultureel verschil geschoven terwijl dat juist niet het integratieproces bevorderd.
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
Ik vind vraag behoorlijk kort door de bocht gesteld. Net alsof alle Marokkaanse jongeren problemen veroorzaken. Ik neem aan dat je bedoelt die jongeren, voornamelijk in achterstandswijken van met name allochtone afkomst. Ik denk dat er een aantal redenen zijn. Ten eerste onze samenleving waar wij gewend zijn aan eigen verantwoordelijkheid, zelf nadenken en in staan voor de gevolgen van je eigen handelen, is dat een stuk minder binnen de Marokkaanse cultuur. De jongeren worden niet goed voorbereid op de Nederlandse maatschappij en de maatschappij is niet voorbereid op de Marokkaanse jongeren. Daarnaast wordt men meegetrokken door vrienden die al op het verkeerde pad zitten. Als je niet meedoet hoor je er niet bij. Daarnaast hebben sommige allochtonen erg de neiging om in de slachtoffer rol te kruipen. De wilskracht om zelf problemen aan te pakken ontbreekt bij sommige, mede omdat ze niet anders gewend zijn. De meeste Nederlanders worden opgevoed om het heft in eigen handen te nemen als iets niet op de manier gaat zoals je wilt. Als je alleen maar klaagt en voor de rest niks doet dan laat men je links liggen. Daarnaast zullen er ongetwijfeld meer factoren zijn, maar dit zijn denk ik wel een aantal belangrijke.
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
De problematiek met Marokkaanse jongeren kan ik niet toeschrijven aan armoede. Er is juist vaak sprake van een tweede huis in Marokko en ze gaan minstens één keer per jaar op vakantie naar hun geboorteland.

Het probleem zit 'm voornamelijk in de opvoeding van de ouders en het gebrek aan betrokkenheid. Ouders zijn behoudend, traditioneel en vaak analfabeet. Ouders missen een belangrijke aansluiting met de Nederlandse maatschappij, al zullen ze op hun manier zeker hun best doen. Zo krijgen de jongeren teveel ruimte en vrijheid, wat zich vaak uit in het verkeerde pad opgaan.

De oplossing zit 'm m.i. vooral in het bieden van scholing en opvoedcursussen voor de ouders en het aanspreken op hun verantwoordelijkheid en discipline.
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
Juist... +1
Het gaat mis omdat ze zich niet thuis voelen in Nederland, net zoals nederlandse jongeren zich niet thuis zouden voelen in Marokko. En dat is heel begrijpelijk.
Met armoede heeft dit natuurlijk niets te maken.
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
De armoede is een element maar niet hoofdreden 1. Die ligt meer in de sfeer van ontwortelde : ze zijn geen echte nederlander en ze zin geen echte marokkaan (zelfs al gaan 1X per jaar naar hun tweede huisje en gaat bijna al hun inkomen naar het moederlnd) Bovendien is de derde generatie geoefend in het mondig zijn (dat hebben ze van de nederlanders geleerd) en hebben ze in tegenstelling met de nederlanders geen ouderlijk gezag dat hun terechtwijst. Want die eerste en in mindere mate de tweede is erg tolerant voor hun kinderen en verstaat en leest geen nederlands.Dus hun kinderen maken hun wat wijs . We moeten on shoden in clichés te praten. Het probleem is telkens verschoven op alle agenda's van alle westerse democratien zoals nederland, frankrijk, spanje, italie, belgie en begint nu te rotten; De verrechtsing is een feit. Ik refereer naar de banlieues in Parijs die ware broeihaarden geworden zijn.
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
Er is een te grote kloof tussen de jongens en de Marokkaanse familie, cultuur en gewoontes en Nederlandse gewoontes en cultuur. De ouders kunnen dat niet handelen en dat veroorzaakt problemen. Vooral Marokkaanse jongens hebben geen sturing vanuit hun eigen achterban waarmee je daadwerkelijk wat kan doen in de Nederlandse maatschappij...
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
Uitkeringen omhoog? Ik zou zeggen: Zoek een baantje en zorg er op die manier zelf voor dat er meer geld in het laatje komt.
Daarnaast zou het ook erg goed uitpakken als de Marokkaanse jongeren naast het woordje Rechten, dat ze volgens mij als eerste woord leren, ook het bijbehorende woord Plichten eens leren kennen.
Ook mogen ze wel eens gewezen worden op het feit dat Respect niet alleen een eenrichtingsverkeer hun kant op is, maar dat ze dat ook eens mogen betonen aan de samenleving waar ze deel van uitmaken.

Als ik toch vroeger toch eens wat rottigheid uithaalde, dan zorgde mijn vader (met harde hand) wel dat ik het echt nooit meer in mijn harses zou halen het nog eens te doen... Ik kende mijn plichten en ook het woord respect heb ik op die manier zeker ingegoten gekregen en weet je, ik ben er volgens mij niet eens zoveel slechter van geworden.
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
Het gaat mis met veel Marokkaanse jongeren omdat er een kloof is tussen thuis en de buitenwereld.
Thuis heersen de traditionele normen en waarden, maar buitenshuis ziet de wereld er heel anders uit.
De jongens komen in een dubbele wereld terecht waar ze niet mee om kunnen gaan. Ze vervallen in criminaliteit en asociaal gedrag. Omdat ze van de ouders niet geleerd hebben hoe je op te stellen in deze maatschappij.
Ik heb overigens ook ervaring met Marokkaanse jongeren waar het wel goed mee gaat hoor. Wat me dan vooral opvalt is de instelling van de ouders: modern, gericht op de westerse maatschappij en daarin eisen stellend aan het kind.
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
Niks uitkering omhoog, ons belastinggeld wordt al teveel verkwanseld aan bodemloze putten. Voor Chinezen, Turken, Grieken, Spanjaarden etc. zijn de uitkeringen even hoog, maar daarvan hoor ik maar zelden dat ze massaal ontsporen.

Alleen al het uitgangspunt dat men wel een uitkering zal hebben die omhoog moet, is toch eigenlijk stuitend? Misschien een idioot idee, maar zou werken een optie zijn om het beter te krijgen?
paulus811
14 jaar geleden
Armoede is zeer absoluut beslist niet de oorzaak van echte criminaliteit ; in veel en veel armere landen dan Nederland, waar mensen nog echt gebrek en honger lijden, is vreemd genoeg vaak de criminaliteit veel en veel lager.

Een veel groter probleem is het idee dat op een gegeven moment ergens in één of ander links hoofd is ontstaan en vrijwel direct wortel heeft geschoten in die kringen, dat een cirmineel een slachtoffer is, in welke vorm dan ook. Van zijn omgeving, zijn opvoeding, zijn opleiding, affijn, het kan aan iedereen liggen, BEHALVE aan de persoon zelf. Dat er heel wat mensen zijn die in dezelfde omstandigheden niet crimineel worden, doet daar niets aan af. Niks eigen schuld dus, je krijgt al een kant en klaar excuus op een presenteerblaadje aangeboden voor je uberhaupt een delict hebt begaan. Dat is één.

Daarnaast krijg je eenmaal tot crimineel verklaard een heel scala aan hulpverleners tot je beschikking, om je te bevestigen in je 'jamaarikkanerookniksaandoen, wantmijnmoeder' etc, of ze praten je een verslaving aan (jij kan er niks aan doen, de drugs zijn de baas). Agossie....

Drie : het politiek correct-ivisme. Ook een dogma van de linkse kerk. Zo idioot doorgeschoten dat agenten vaak al terugdeinzen sommige groepen criminelen aan te pakken, omdat ze er vergif op kunnen innemen te zullen worden aageklaagd voor discriminatie ; wat in de praktijk ook inderdaad gebeurt en waar de penose zeer goed van op de hoogte is.

Ik kan er nog wel een handjevol opnoemen, maar dan kom ik weer over mijn 2500 tekens. Kort : waardenrelativisme, subsidiestelsel, groeps-separatisme. Etcetera.

Waarom het specifiek Marokkanen treft die met dat pakket aan mogelijkheden de verkeerde (?) weg in slaan, heeft natuurlijk legio oorzaken, maar die moeten mijns inziens met náme van buiten af gezocht worden. De verminderde mogelijkheid om normaal werk te krijgen, het minimale verschil tussen de (zeer goed aan te vullen) inkomsten uit bijstand of salaris (minimumloon is zelfs láger dan bijstand, en kost meer tijd), de voor hun culturele begrippen buitengewoon lage (afwezige) drempel om de criminaliteit uberhaupt in te gaan, etc. Er zijn wel degelijk ook binnen de gemeenschap factoren aan te wijzen die ze bevattelijker (zal ik kwetsbaarder zeggen ?? Neeeh) maken voor al het genoemde, maar ik zie alweer en rood randje.....