Wat zijn de evt. Nadelen van dit voorbehoedmiddel? Heeft er iemand ervaringen ?

Mirena ?

Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
in: Overig

Antwoorden (2)

Als het niet goed word geplaatst kan je partner er flink last van hebben. Ik heb er een gehad maar hij stootte er telkens tegen aan wat voor hem erg pijnlijk was. Niet zozeer een nadeel voor jou maar deste meer voor hem. Kan je wel een implanon aanraden. Maar ook hierover zijn de meningen verdeeld.
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
k heb de Mirena inmiddels voor de derde keer laten plaatsen (11 jaar bijna), en ik heb heel wat voorbehoedmiddelen gebruikt, maar hier kan echt niks tegenop.

Je merkt er niks van (al doet het plaatsen even zeer, vooral als je nooit een vaginale bevalling hebt gehad), en je hebt er geen omkijken naar. Bovendien onderdukken de hormonen in de Mirena de menstruatie vrijwel volledig, zodat je na verloop van tijd ook niet of nauwelijks meer menstrueert. Wat je nog aan menstruaties hebt is minder pijnlijk, en de bescherming is vergelijkbaar met die van goed pilgebruik of stelilisatie : een zwangerschapscijfer van inder dan 0,5.

Nadelen.................

Nee, ik doe mijn uiterste best, maar kan er na al die elf jaar werkelijk niet eentje opnoemen. Ja, het uithalen en inzetten is niet zo fijn. Maar ach, die ene keer in de vijf jaar weegt ruimschoots op tegen dagelijks pilslikken (met alle nadelen van dien) of minder veilige middelen. En het niet menstrueren is ook wat waard.

Het is wel steeds een beetje duur ineens (vooral als ook de plaatsingsukosten niet meer vergoed worden, dus in Duitsland kostte hij me geen 150 maar bijna 300 euro inclusief alle voor- en nacontroles, die hier wel veel uitvoeriger zijn trouwens), maar over 5 jaar uitgespreid goedkoper dan de pil, en er van uitgaande dat je er in je leven eigenlijk nooit meer dan pakweg 5 nodig hebt ook goedkoper dan sterilisatie.

Ik zit nog steeds te denken maar kan nog steeds geen echt nadeel ontdekken.
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
Dank je vriendelijk voor je uitgebreide antwoord!