Hét vraag- en antwoordplatform van Nederland

Wat is de vervangingstermijn van de distributieriem van mijn BMW 318i touring uit 1989?

None

Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
in: Overig
1.7K

Heb je meer informatie nodig om de vraag te beantwoorden? Reageer dan hier.

Antwoorden (2)

Elke riem na ongeveer 30.000 km vervangen
(Lees meer...)
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
De levensduur van de distributieriem wordt in grote mate bepaald door een correcte spanning. Als de distributieriem lawaaierig is, dan is het meteen de tijd om in te grijpen, de spanning te controleren en de riem eventueel te vervangen.

Informatie over het interval staat per auto in het instructieboekje.

Over het algemeen worden distributieriemen preventief vervangen tussen de 80.000 en 120.000 km. Omdat het vaak preventief is, is dit per merk verschillend. Ik kan dus maar heel indirect antwoord geven op je vraag, maar een BMW dealer zou dit precies moeten weten. Mijn gevoel zegt dat om de 90.000 km waarschijnlijk wel in de buurt komt.

Vanaf 1993 hebben dacht ik BMW motoren een ketting die niet vervangen hoeft te worden. Bij Mercedes geven ze aan dat kettingen ook vervangen moeten worden, na 200.000 km. Bij BMW vind ik hier niets over en worden ze kennelijk niet preventief vervangen.
(Lees meer...)
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
Merci voor je heldere antwoord!

Weet jij het beter..?

Het is niet mogelijk om je eigen vraag te beantwoorden Je mag slechts 1 keer antwoord geven op een vraag Je hebt vandaag al antwoorden gegeven. Morgen mag je opnieuw maximaal antwoorden geven.

0 / 2500
Gekozen afbeelding