Waarom is het stuur van een bus zo veel groter dan van een personenauto?

Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
in: Overig
3.9K

Antwoorden (4)

1. Het is een groter vervoelmiddel.
2. Dan is het logisch dat het een groter stuur heeft, want dan stuurt het makkelijker. 
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
Grotere draaicirkel dus moet je meer ronddraaien om een goeie bocht te krijgen. Met een klein wiel moet je dus 10 keer rond ofzo. Met zo'n grote veel minder
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
Vroeger was dat natuurlijk omdat er nog geen stuurbekrachtiging was en het net een groot stuur, lichter sturen is. Nu is het denk ik vooral om het gevoel van een grote bus te versterken. Voorkomt ongelukken denk ik..
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
Omdat een bus groter is misschien ?