waarom wordt je (bijna altijd ) wakker als je droom Bijna ( of als je naar beneden valt in een gat) is afgelopen?

misschien is het alleen bij mij zo ;)

Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
in: Overig

Antwoorden (4)

Volgens mijn heeft dat te maken met de fases die je in de slaap door loopt. Is best veel gevinden op internet hierover.
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
Omdat je gevoel dan begint te werken en je actief wordt en daar wordt je wakker van denk in
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
Het duurt ongeveer anderhalf uur voordat mensen een slaapcyclus doorlopen: van stadium 1 naar 2 naar 3 naar 4 naar 3 naar 2 en weer naar 1. Daarna treedt een bijzonder slaapstadium op: REM slaap. In dit slaapstadium zijn de hersenen bijna net zo druk als overdag, schieten de ogen achter de gesloten oogleden heen en weer en is het lichaam verlamd. In dit stadium komen verreweg de meeste dromen voor.
Het is overigens interessant om te vermelden dat slaapstadia ondieper worden naarmate de nacht vordert. Bij bijvoorbeeld de derde slaapcyclus (ongeveer tussen 3 en 4,5 uur) wordt stadium 4 slaap niet meer gehaald, en bij de laatste slaapcyclus (tussen de 6 en de 7,5 uur slaap) stadium 3 niet meer. Er is dan veel meer lichte slaap en veel meer REM slaap. We dromen dus ook meer aan het einde van de nacht. Als we wakker worden hebben we vaak net een droom achter de rug.
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
Dit heb ik ook is gehad je schrikt echt vet hard wakker