Wat gebeurt er als er geen zuurstof meer is?

Stel dat:
Er geen zuurstof meer is op de aarde. Wat gebeurt er dan, wie gaat er als eerste dood?

Verschillende theorieen heb ik al zoals:
- zuid amerika gaat als eerste dood omdat zij dichter bij de longen van de wereld zitten en dus daar als eerste op is
- bergbeklimmers. Hogerop is minder zuurstof

Post je theorieen. Fictieve antwoorden zijn ook leuk!(zet wel erbij als het een fictief antwoord is)

Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
in: Overig
2.9K

Antwoorden (6)

Zolang er maar genoeg bomen op de wereld zijn hoef je je geen zorgen te maken
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
Ik denk europa en grote steden, drukte word chaos en benouwdheid.
En welvarende gebieden, zwaarlijvigen die ademen waarschijnlijk al slechter
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
Als de zuurstof opraakt dan gaan we allemaal dood, je zult de eerste dagen merken dat je moeilijker lucht krijgt, en na een aantal dagen krijg je helemaal geen lucht meer.
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
Zuurstof is er om CO2 uit je lichaam te vervoeren. De plekken maar de meeste mensen zijn zullen dus het eerste last krijgen van zuurstof tekort
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
Een geruststelling zo ver komt het toch niet als de bomen geen zuurstof meer produceren is dat waarschijnlijk omdat ze geen zonlicht meer opvangen dus voordat iedereen geen zuurstof meer krijgt zijn we al gestorven aan de gevolgen van dat er geen zon meer is
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
Als alle bomen opeens weg zouden poefen ofzo gaan de mensen die aan het hyperventileren zijn het eerst dood. De mensen met de beste conditie blijven het langst leven, als de zuurstof op aarde dan in één keer minder wordt kunnen zij het beste tegen lucht met weinig zuurstof. Maar de verschillen zullen niet groot zijn.