De ontwikkeling van de huid en het onderhuids bindweefsel verloopt in drie ontwikkelingsstadia; het embryonale, foetale en neonatale stadium. Het embryonale ontwikkelingsstadium begint op het moment van de bevruchting en duurt acht weken. De ongeboren vrucht wordt in dit stadium embryo genoemd. Het foetale ontwikkelingsstadium begint in de negende week en eindigt bij de geboorte. Het ongeboren kind wordt dan foetus genoemd. Het neonatale stadium bestrijkt de eerste vier weken na de geboorte. In deze periode wordt de pasgeborene ook wel neonaat genoemd.
Een mens ontwikkelt zich uit drie primaire kiemlagen, het ecto-, meso- en endoderm. De opperhuid ontstaat uit de laag die het ectoderm wordt genoemd en de lederhuid en het onderhuids bindweefsel ontstaan uit het mesoderm, dit is de laag onder het ectoderm.
Amadea
13 jaar geleden
tja dat is een vraag als waar begint een circel het is gerust niet ergens aan elkaar genaaid hoor..
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
Bij de voorhuid natuurlijk!!! Waar denk je dat de naam vandaan komt?