Is zout echt zo slecht vor je?

Hoe kun je er dik van worden als het 0 calorien bevat?

Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
in: Overig

Antwoorden (7)

Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
Je wordt niet dik van zout, maar het is slecht voor je nieren. Ik begrijp niet precies waarom, maar je wordt er dus niet dik van.
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
Het is niet slecht omdat je er dik van wordt, maar omdat je er hoge bloeddruk van krijgt. Dat zorgt voor een grotere belasting van het hart en andere ingewanden, de gevolgen zijn meer zweten, sneller moe voelen en vaak hoofdpijn.
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
Dat weet ik want ik heb zelf hoge bloeddruk :(
Als je twee losse eetlepels zout eet ga je dood want dan droog je uit
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
Je wordt er niet dik van, maar het is wel slecht voor mensen die al een hoge bloeddruk hebben, omdat het zout je bloeddruk nog eens verhoogd, wat natuurlijk niet goed is. Ook heb ik wel eens gehoord dat het een slechte invloed zou hebben op je organen, maar ik weet zelf niet of dat waar is.
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
In de zomer is het juist goed. Veel mensen hebben dan een zouttekort omdat ze veel zweten.
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
Teveel wel