Ik doe mezelf pijn waarin is dat taboe voor "normale" mensen

Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
in: Overig

Antwoorden (6)

omdat de meerderheid van de mensen dat niet doet wordt het als gek gezien als jij dat wel doet. en zo is het met heel veel dingen zo.
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
Omdat veel mensen het zich niet voor kunnen stellen: jezelf 'vrijwillig'
pijn doen!
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
De taboe is iets wat een maatschappij op dan in dit geval het jezelf pijn aanbrengen legt. De reden hiervoor is omdat pijn pijn doet en dat is een natuurlijke prikkel om je lijf te laten weten dat iets niet goed is. Daarom zijn er ook geen dieren die zich zomaar pijn doet en daarom maatschappelijk niet geacepteerd .
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
"normale" mensen kunnen zich niet goed indenken waarom je zoiets zou doen. Er zijn een heleboel mogelijkheden waarom je zoiets doet. Misschien voel je je heel erg down of vind je pijn fijn. Mensen die de redenen niet hebben om het te doen kunnen denk ik ook niet goed voorstellen waarom iemand anders dan wel reden heeft om het te doen. Ze zullen denken: zoek dan gewoon hulp. Maar dat is misschien makkelijker gezegd dan gedaan voor anderen.
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
Is dat nog steeds een taboe dan? Leef in de veronderstelling dat jezelf pijn doen een gecontroleerde manier is om een ergere pijn waar je minder controle over hebt te verdringen. Klopt dat ook?
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
Omdat de meeste mensen 'gezondere' manieren hebben om met pijn om te gaan dan door zichzelf fysiek pijn te doen.
De meeste mensen doen juist alles om (fysieke) pijn te voorkomen en hebben geen ervaring met jezelf zo ellendig voelen dat je het fysiek uit.
Bij dit soort dingen is het verstandig hulp te zoeken, zodat je niet in je eentje hoeft te vechten.