Ben op zoek naar een kleine auto. Welke raden jullie mij aan! En wat zijn de voor en nadelen van de auto die je aanraad

Auto

Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
in: Overig

Het beste antwoord

Misschien is het handig om even aan te geven wat je budget ongeveer is, want een Toyota Starlet staat bekend als auto die op latere leeftijd ook nog goed voldoet en qua onderhoud moet ik uit ervaring zeggen dat ik de afgelopen 5 jaar geen extreem grote reparaties heb gehad met die van mij ( bouwjaar 1994 ).
Maar als je geld hebt voor een hele nieuwe is dat mogelijk niet wat je zoekt.
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
Je hebt tegenwoordig hele leuke/sportieve kleine auto's die zuinig rijden en dat zou ik zelf voor een tweede auto zeker prettig vinden. Binnen je budget moet je op zijn minst een hele goede tweedehands kunnen vinden die nog niet zo oud is, maar misschien wel luxer uitgevoerd dan dat je een nieuwe onder de 10.000 koopt.
De genoemde site's zijn goed om je te oriënteren en te kijken wat je het belangrijkste vind qua specificaties.
Ik ben altijd een beetje van de Japanse auto's, maar je ziet natuurlijk ook heel veel Peugeot rijden, Ford Fiesta, de nieuwe Ka, Renault, noem het maar.
En hij moet ook lekker zitten en rijden, dus kijk eerst wat je belangrijk vind en welke auto's aan die wensen voldoen en maak dan gewoon eens een proefrit.

Andere antwoorden (6)

Nieuw? Polo blue motion
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
Japanse auto's scoren op diverse testen erg goed. Bijv. ANWB en TUV. Veel en vooral storingsvrije auto voor je geld. Vaak is het design niet state of the art, maar smaken verschillen. Honda steekt duidelijk boven alle Japanse en europese merken uit. Autoweek heeft een site met gratis tests en data zoals verbruik, opties en specificaties! Ook is er elk jaar een koopgids en de tevredenheidstrofee! Succes met je zoektocht !
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
Fiat punto
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
Mini Cooper.
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
Fiat panda
Fort K
VW Polo of golf