Stel: je weet van een vriend of vriendin dat diens partner vreemd gaat..dus geen vermoeden: je weet het echt..

wat doe je dan?

Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
in: Overig
11.7K

Het beste antwoord

Stel: je vertelt het niet aan de bedrogen partner.
Stel: hij/zij ontdekt dat zijn/haar vriendin/vriend vreemdgaat.
Stel: hij/zij ontdekt dat jij ervan wist.

Dan is de kans groot, dat de vriendschap tussen hem/haar en jou ook meteen voorbij is.

Mij lijkt het het beste om de bedrogen partner heel terloops eens de vraag te stellen, die je hier, op deze website, aan ons hebt gesteld. Na zijn/haar reactie zou je nog kunnen vragen wat hij/zij vindt als het om hemzelf/haarzelf zou gaan.
Na zijn/haar antwoord kan je besluiten wat je doet: of je het hem/haar wel of niet vertelt.

Als je het niet vertelt, kan je altijd nog zeggen, dat je het niet hebt verteld, omdat hij/zij zelf had aangegeven het niet te willen weten, toen je dat vroeg.

Met de bedriegende partner zou ik een indringend gesprek hebben over trouw zijn en eerlijk zijn. Daarin kan je aangeven wat jij vindt van zijn/haar vreemdgaan en dat je graag zou zien dat hij/zij ermee zou stoppen.

Besef wel dat, als je deze gesprekken gaat houden, dat er onverwachte dingen kunnen gebeuren, die jij eigenlijk niet had gewild. Wees dus op alles voorbereid.
Antoni
14 jaar geleden

Andere antwoorden (19)

Zorgen dat ik bewijs heb en het dan vervolgens heel voorzichtig vertellen.
Eerlijkheid binnen een relatie is heel belangrijk en hij of zij heeft recht op de waarheid.
Als de relatie daardoor beëindigd wordt is dat misschien maar beter ook.

Toegevoegd op 17-06-2009 14:09:34
Het kan natuurlijk ook dat je vriend of vriendin er vanaf weet en dat die persoon onderdeel is van een trio,maar dat hoor je dan vanzelf. (Als hij/zij net zo eerlijk is als jij.)
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
Dan hou ik me daar uiteraard buiten.
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
Hmm... Als je 't anoniem wilt vertellen: misschien een mailtje sturen vanaf een tijdelijk emailadres? (Zulke tijdelijke, anonieme emailadressen kan je her en der aanmaken op internet.)

Toegevoegd op 17-06-2009 14:49:41
Een vriend die zoiets voor me verborgen zou houden, is waarschijnlijk niet langer mijn vriend.
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
Niks dat zijn mijn zaken niet.
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
Niets zeggen, niet mijn pakkie an...

en gewoon doorgaan met die lieve mensen, misschien hebben die in niet al te verre toekomst hun vrienden heel hard nodig...
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
Ik hou mijn mond dicht, want het is hun probleem en niet dat van mij...
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
Vind ik een moeilijk geval.
Ik ga mezelf in die persoon verplaatsen. Ik denk dat ik het in zo'n geval wel wil weten.
Als ik er later anders zelf achter gekomen zou zijn en ik zou weten dat iemand die ik als goede vriend beschouw hiervan op de hoogte was... dan zou ik me dubbel bedonderd voelen, niet alleen door mijn partner, maar ook door iemand die ik als mijn vriend zou zien.
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
Er "zijn" voor mijn vriend/vriendin, als hij/zij erover wil praten met mij - me misschien een beetje voorbereiden door te bedenken, hoe ik hem/haar dan het beste tot steun kan zijn.
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
Ik denk dat jij je vrienden kent en dus weet of ze dat zouden willen weten of niet. Ik denk dat je moet inschatten of je het verteld of niet. Beide kanten hebben gelijk. Soms wel vertellen en soms moet je je er niet mee bemoeien.
Moeilijk hoor.
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
Ik zou willen weten wat andere mensen zouden doen in deze situatie en zou dat vragen op een site als deze. Eigenlijk hetzelfde als jij doet.
Vervolgens zou ik aan de hand van de antwoorden die gegeven zijn nog steeds niet weten wat ik zou doen, omdat het een hele lastige beslissing is.
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
ik zou praten met die gene die vreemd gaat en zeggen dat wat hij doet niet kan, en hem aansporen om er mee te stoppen of een einde aan de relatie te maken
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
Als ik er echt mee zou zitten (ligt natuurlijk heel erg aan watvoor mensen het zijn, in sommige relaties is dit niet zo'n punt), zou ik naar de partner in kwestie gaan en uitleggen dat ie jou in een vervelende situatie terecht heeft laten komen. Afhankelijk van de persoon zou ik zelfs zover willen gaan dat ik tegen die partner zeg dat ie zelf met zn vriend/in moet gaan praten en dat ik het anders doe.
Pff tis moelijk antwoorden dit, ik kan me situaties voorstellen, sterker nog, ik ken ze, waarin ik mensen dit lekker zelf laat uitzoeken en me er niet mee bemoei. Bij sommige andere mensen zou ik meteen in de bres springen en bij die partner op de stoep staan om een verklaring te eisen. Het ligt heel erg aan hoe serieus de relatie is, en aan hoe ik denk dat zij trouw en vreemdgaan definieren.
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
Je benen bij elkaar houden en er mee kappen.
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
:-)
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
jammer, deze reactie...
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
Ach joh he weet toch zelf wel dat je het gewoon moet zeggen.
Heb het meegemaakt en wat is dat waardeloos!
Je voelt je opgelaten en als je het verteld ben jij de boodschapper van het slechte nieuws. Het is niet fijn om te weten, maar wat je verantwoording in deze????
Als je erg close met deze vrienden bent, zal het moeilijk worden, want je kunt elkaar niet meer recht in de ogen kijken, nu je dit weet, maar wel erg lastig!
Je kunt ook proberen het niet te zeggen, je er niet mee bemoeien en het kontakt voorlopig op een laag pitje zetten. Wat elke keer als je elkaar ontmoet, kom je waarschijnlijk in gewetensnood als je verder je mond wilt houden.
En verder, je weet waarschijnlijk niet echt wat er allemaal speelt want: in andermans boek is het duister lezen......
dus is een neutrale houding misschien beter, maar het blijft moeilijk hoor!!!
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
Don't shoot the messenger.
Ik zou een gesprek aangaan met de partner van mijn vriend of vriendin. Hij of zij is degene die de fout is ingegaan en die het op zal moeten biechten en op moeten lossen. Ik ga daar niet tussenin staan. Hoe vaak hoor je wel niet dat degene die het slechte nieuws brengt een lading boosheid, kritiek over zich heen krijgt en niet geloofd wordt. Dan is de vriendschap voorbij of in ieder geval niet meer zoals het geweest is. Maar ik heb nog nooit in deze situatie gezeten, gelukkig, maar dit is hoe ik in theorie het aan zou pakken.
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
Vertellen, ik zie geen andere optie. Ik hou niet van geheimen in vriendschappen en relaties. Daarbij ben ik een slechte leugenaar en wil ik me niet in allerlei bochten wringen om mijn geweten te sussen.

Als je het niet verteld, krijgt je vriend het gevoel dat hij door twee mensen wordt voorgelogen, in plaats van één .

Ik zou me behoorlijk belazerd voelen wanneer het mij niet werd verteld, mocht de situatie omgekeerd zijn. Wanneer je goede vrienden bent, is mijn mening dat je elkaar alles moet kunnen vertellen op basis van vertrouwen.
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
er heel ver buiten blijven.
ik heb eens een vriendin gewaarschuwd, en ik was het k*twijf.<<
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
je eigen niet mee bemoeien
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
ik zou het vertellen dat zou ik andersom ook willen maar het ligt uiteraard ook ingewikkelder