Hoe kan een groot land als de VS een Tekort op de handelsbalans hebben?

Zo'n groot land heeft toch al heel veel producten in eigen land, die net meer zouden hoeven te worden geïmporteerd?

Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
in: Overig

Antwoorden (3)

Ondanks al die rijkdom, ze hebben meer uitgegeven dan ze verdiend hebben. Dan krijg je dat soort tekorten....
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
em te veel geld geleend misschien?
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
Jij produceert bijv kleding en computers en het buitenland ook.
In jouw land kost kleding 1 arbeid en een machine 2 arbeid In land 2 kost kleding 2 arbeid en een machine 6 arbeid. Jouw land zal machines produceren en het andere land kleding sinds hij voor 1 machine in het andere land 3 kleding kan krijgen ipv 2. Daarom worden er veel dingen nog geïmporteerd in de VS ook al is het groot.