Wat is het verschil tussen groene en gele hesjes bij de politie?

http://www.nufoto.nl/fotos/101346/meisje-overleden-na-ongeval-met-vrachtwagen.html

Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
in: Overig
3.2K

Het beste antwoord

De agent met het groene hesje is commandant ter plaatsen. Of wel de eerste die ter plaatse was en daardoor de bevoegdheid heeft om aan te geven wat de collega's moeten doen zodat het oorspronkelijke veld niet verstoord word...

Bij de brandweer werkt dit ook zo, maar is dit automatisch diegene die team, of ploegcommandant is van de uitgerukte wagen(s). Dit is dan ook de hoogste in rang...