Ik zit niet lekker in mijn vel de laatste tijd. Dit heeft grotendeels te maken met school. De leraren verdenken mij van depressiviteit. Wat te doen?

Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
in: Overig

Antwoorden (2)

Langs een dokter ? Je hoeft niet bang te zijn de huisarts heeft een soort van zwijg plicht en kan je verder helpen
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
Ik heb hier op GV al veel "diagnoses" van leraren langs zien komen. Leraren zijn opgeleid om les te geven, niet om (bijna)diagnoses te stellen bij leerlingen met bepaalde klachten. Maar dat terzijde.

Als je niet lekker in je vel zit (en dat is een breed begrip) kan dat vele oorzaken hebben. Als je in de puberteit zit is het vrij normaal dat je niet altijd lekker in je vel zit. Zelfs een bepaalde mate van somberheid is niet ongewoon. Je zit volop in de groei en je hormonen gieren door je lijf.

Om erachter te komen waarom je niet lekker in je vel zit kan een gesprek met een coach of psycholoog helpen. Zij kunnen samen met jou op een rijtje zetten waar je klachten vandaan komen en of deze ernstig zijn. Want als je echt depressief zou zijn heb je een behandeling van een arts nodig.

Je huisarts kan je verder informeren over de oorzaak van j klachten en de behandelmogelijkheden. Kijk vooral ook eens op deze website: http://www.gripopjedip.nl/

Toegevoegd na 2 minuten:
PS: de genoemde site is voor jongeren tussen de 16 en 25 jaar. Ik weet je leeftijd niet, maar als je jonger bent gewoon even langs je huisarts gaan voor informatie.
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
Bedankt voor deze nuttige tips, hier heb ik veel aan. Ik ben trouwens tussen 16 en 25 dus de site die u gaf kan mij zeker helpen!