wat is er beledigend aan mijn antwoord op waarom de mexicaanse griep als het van varkens afkomt?

er werd een vraag gesteld van waarom de mexicaanse giep? ik gaf als antwoord: omdat anders volgens een bepaald geloof je als onrein word beschouwd. dat staat zelfs op internet en daar heb ik het vandaan!!!!????

Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
in: Overig

Het beste antwoord

Dat snap ik ook niet...
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
tjaa.. ik kreeg 5 minpunten en de reden was beledigend:S:S
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
Ik ken je gevoel, eergisteren werden er 5 gewist van mij...

Andere antwoorden (4)

Wie vindt dat beledigend dan?
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
Volgens mij is varkensgriep volgens wetenschappers een onjuiste benaming omdat varkens zelf niet de dragers van het virus zijn; het virus is alleen verwant met een varkensgriep-virus.
Het is dus beledigend voor varkens.
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
Ik snap de achtergrond van je vraag wel. Maar als je vraag is verwijderd door een moderator op verkeerde gronden kan je daar bezwaar tegen maken. Dat staat denk ik ook in de link. Het heeft niet zo veel zin om "ons" ermee op te zadelen omdat "wij" hier geen beslissing over nemen.

Wat mij betreft kan dit onder de eeuwige categorie vragen OVER GV.

Ik zou het wel heel beledigend vinden als varken als je beweert dat de Mexicaanse Griep van varkens af komt. De Mexicaanse Griep is een variant van A(H1N1). Dat is een virus en daar kunnen de roze biggetjes zelf weinig aan doen. Varkens kunnen besmet raken en andere varkens besmetten. Ik snap de relatie niet zo met "onrein". Volgens sommige geloven wordt een varken als onrein gezien (o.a. Joden, Islam). Daarbij wordt het eten van varkensvlees verboden. Maar wat heeft dat met de griep te maken? Weet je zeker dat je 5 minnetjes kreeg omdat het beledigend werd ervaren? Misschien werd je antwoord als niet relevant beoordeeld?

Dat neemt niet weg dat je tegen een beslissing in mag gaan.

Toegevoegd op 17-06-2009 00:41:57
NB. Ik denk dat je het nieuwsbericht bedoelt dat in Egypte onreine varkens worden geslacht als preventief middel tegen de Mexicaanse Griep die ook de varkensgriep werd genoemd. Dat was medisch niet zo'n bijster slimme zet.
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
Als je een ruime kijk hebt, en ook zo ruim antwoord, zal het vaker voorkomen dat schijnbaar juiste antwoorden gewist worden. Tevens zijn er veel bezoekers uit de linkse kerk die voor het minst geringe op de ns en b knop staan te drummen.
Welkom bij de club!

Oproep aan oudgedienden: Druk is op +duim en goeievraag bij nieuwkomers?! ;-)