Magnetron warmt op zie vraag!

Hallo, ik heb een aantal
Jaren geleden bij nask geleerd dat een magnetron de magnetische delen uit je eten aantrekt en dat dat dan een vrijving wordt en opwarmt.

Hoe komt het dan dat je water dan ook op kan warmen in een magnetron? Omdat daar zitten geen magnetische delen in!

Serieuze antwoorden graag!

Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
in: Overig

Antwoorden (3)

Heb je wel aan het glas gedacht?
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
Waar zit dat water in?
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
De micro golven laten de water moleculen trillen en daar word het water warm van