Snap ik dit ?? Niet aanwezig en de punten vliegen binnen......

Door een opmerking van Xinix ben ik even gaan kijken bij de top 5 van vandaag, en daar staat ene edoderoo ofzo, mij tot nu toe eigenlijk onbekend als deelnemer.
Vandaag heeft-ie blijkbaar 130 punten gescoord, maar drie weken geleden heeft deze meneer / mevrouw voor het laatst vrgen gesteld en beantwoord. Nu kan het natuurlijk zijn dat er toevallig vandaag 13 antwoorden van hem als beste zijn gekozen op rij (????) maar dat lijkt me sterk en ik vind daar ook niets van terug in de recente vragen en antwoorden.
Het zou een spookaccount kunnen zijn die op dit moment alle ooit gegeven antwoorden een duimpje omhoog geeft en al zijn vragen een goedevraag punt geeft, hoe dan ook ; het is nogal weird en nogal opvallend.......of ben ik gewoon overdreven achterdochtig en is er een logische verklaring voor ??

Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
in: Overig
1.1K
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
je en edo heeft 3 weken geleden voor het laatst geantwoord... krijgt er vandaag 130 punten bij... ze gingen per tien... dat zou kúnnen zijn voor 13 beste antwoorden, maar vragen blijven hooguit 2 weken open en al je kijkt bij de vragen die de laatste uren gesloten zijn, staat edo niet bij beste antwoorden... rara hoe kan dat...
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
...vandaar mijn vraag....ik kon er geen verklaring voor vinden omdat al zijn vragen en antwoorden te oud zijn.
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
Goeie vraag. Ik ben benieuwd naar de antwoorden. +1
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
Goede vraag, wij als gewoon klootjesvolk moet hard voor de punten werken en dan nóg worden niet altijd de goede antwoorden beloond.
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
Ik mis edo..
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
Leuke is dat ik bovenstaand (en hier beneden ook) reacties en antwoorden zie van mensen die geantwoord hebben dat ze niet op GV zijn voor de punten........ yeahhh right
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
@kempo:
'T gaat in veel gevallen waarschijnlijk meer/ook om ('t gevoel van) eerlijkheid.
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
ach welnee
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
'tot nu toe eigenlijk onbekend als deelnemer.'
Een lange tijd terug was ie behoorlijk actief.
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
mensen mensen......get a life
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
tsja mmm, dat heb je met nieuwkomers he... edo stond in de top10
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
Goeie vraag +1 :-)
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
Op wie doel je?
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
Ik had ook duidelijk geschreven MIJ niet bekend ; ik ben hier nog geen twee weken, dus voor mij kwam de naam 'uit de lucht vallen'

Het beste antwoord

en dat is niet de eerste keer, dit kwam al vaker voor... Met Kweenie en met Marita...
die kregen eergisteren 160 punten er plots bij zomaar en de dag daarvoor Kweenie ook 130 punten... zomaar erbij...

hoe kan dat?
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
Ja, maar DIE zijn heel actief, en ik heb voor hen ook de nodige duimpjes enzo wel zien komen. Maar 130 punten terwijl je DRIE WEKEN niet actief bent geweest KAN gewoon niet. Als ik nu een week niet actief ben, staan er nog genoeg antwoordne open om op beste antwoord en duimpjes misschien wel 100 punten te halen, maar na 3 weken zijn ALLE vragen gesloten.........alleen duimjes in gesloten vragen kan dan nog.
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
Dus heeft deze persoon een paar vriendjes gemobiliseerd om allemaal op dezelfde dag zijn antwoorden te plussen. Tien vriendjes, elk vriendje deelt 13 plusjes uit - klaar!
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
het kwam in sprongen van 10... net als bij edoderoo...
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
Nee XiniX, om jou aan een kleine stresstest te onderwerpen heb ik veel goeievraag punten gegeven aan Kweenie om jou van de 1ste plek "top 5 deze week" te krijgen. Vandaar mijn stemstop;-0
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
Dank je wel voor je eerlijkheid... Ik waardeer dat... no bad feelings...
Het is je gelukt, is prima... :-))
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
Het was ook plagen, niet pesten met anonieme minnen, op redelijk normale antwoorden als je een wat bredere kijk hebt. En dat schrijf ik mijzelf wel toe.
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
En geloof me, als je ergens een min of meer had, kwam er altijd wel een +je bij, toch?
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
klopt...
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
Gaat het bij jullie echt om de punten? Bij mij gat het meer om het plezier wat ik heb aan deze site, die punten zeggen me niet zoveel....!!!
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
@kutzooi Hij komt wel weer terug... Hij reïncarneert weer...
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
Jammer... Een mooie avatar minder.
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
Sorry, dit is een test ;-)

Andere antwoorden (8)

Ja, zie andere vraag over verkoudheid - beetje doorlezen, daar is al een discussie aan de gang.

13 beste antwoorden, dat kan niet - want een vraag kan maximaal 14 dagen open blijven staan.

130 plusjes op zijn vragen en zijn antwoorden, dan kan dan weer wel, maar dat is niet zo waarschijnlijk.

Wat wel waarschijnlijk is, is dat ook jouw vraag door de moderatoren wordt verwijderd voordat ik mijn antwoord eraan toe kan voegen. Eens kijken of ik gelijk heb...

Toegevoegd op 15-06-2009 18:04:16
Nee, vraag is nog niet verwijderd tijdens mijn typetijd... wonderbaarlijk...

Toegevoegd op 15-06-2009 18:04:37
Misschien zijn de mods onderling druk aan het overleggen over wat ze hiermee aan moeten.
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
Ik zag het daar gebeuren, en ben eens gaan kijken en dachter toen een concrete vraag van te maken - want ik denk dat we allemaal hier belang bij hebben dat er NIET met de punten ngesjoemeld moet worden om een eerlijk stand te houden. Zeker de veel-actieven.
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
Ik mag toch aannemen dat de mods er mee bezig zijn - kan ik eventueel mijn eigen vraag even melden met de misbruik-knop ??
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
Ja, ik heb wel eens een reactie van mezelf gemeld met de misbruik-knop. Dat werkt.
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
En anders via reactie bovenaan.
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
Voordeel van de misbruik-knop is dat de mods meteen het ID van vraag/antwoord/reactie meekrijgen. Maakt het voor hen makkelijker.
edoderoo is toch gewoon edo of te wel mmm.
ik lees regelmaatig wat van hem.
maar goed als iemand veel cragen stelt en ze allemaal sluit krijg je ook elke keer +3
en ga je je zelf om 23:00 sávonds alle vragen beantwoorden kom je op de top5 van die dag en krijg je ook weer punten.
en marita heeft deze week veel van mijn vragen juist beantwoord dus krijgt ze een aantal keer +10
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
Nee, vraag stellen is - 3 en na sluiten weer +3 ; openen en sluiten schiet dus niet op voor je punten. Een vraag levert pas een punt op bij een ' goeie-vraag-duim' .
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
edo en mmm hebben wel een avatar van dezelfde zangeres, maar zijn niet dezelfde persoon...toch?
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
ohh is dat zo deva? mmm @marleen dat snap ik wel maar je ziet net wanneer punten vertrekken, wel wanneer ze komen.
en ik moet eerlijk bekennen dat ik hier niet wakker van lig.
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
Ik ook niet, alleen dat is geen mogelijke verklaring voor zijn score.
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
@Deva: Dat dacht ik ook.
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
Ik ben zeer zeker niet dezelfde persoon.
Wel heb ik Edo blijkbaar met 't Ueto virus aangestoken... :).
Hier was misbruik in het spel. Inmiddels zijn maatregelen getroffen en zal deze gebruiker binnen korte tijd uit de toplijst verdwijnen.
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
Met verbazing volg ik je drukdoenerij. Dit lijkt wel de grootste misdaad ter wereld! Het is toch mooi dat bij iemand de punten zomaar binnenvliegen, want het gaat toch niet primair om de punten!
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
Nee, het gaat om eerlijkheid, misbruik, kraken van het systeem, dubbele accounts en andere dingen die niet door de beugel kunnen. Daar maak ik me ook zonder punten altijd bijzonder druk om.
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
punten erbij zijn leuk.... maar niet als het niet klopt....
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
Klopt.
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
dan svp een reactie/klacht rechtstreeks naar de "directie" van GV over dergelijke items !
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
Hoi Wimmie, natuurlijk zijn punten belangrijk. Dit is één sociaal experiment ';o) Ben het met je eens dat dit niet als Vraag aan de GV-ers moet worden gesteld, maar via het contact formulier aan de moderatoren.
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
Mwah, ik vind de discussie ook niet oninteressant hoor...en het had een andere reden kunnen hebben dan misbruik, maar blijkbaar niet, en dat vind ik ook van algemeen ' belang'.
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
het gaat helemaal nergens over idd wimmie
Zelf ben ik dagelijks behoorlijk actief, meer dan de gemiddelde GV'er. En dat al zeker drie weken non-stop. Vooral de laatste dagen heb ik veel 'beste antwoorden' gegeven.

Ik vind het heel vervelend om te horen dat dit op z'n minst dubieus te noemen is, als ik op de reactie van Xinix afga. Ik heb echt geen weldoeners nodig voor punten die niet eens van belang zijn voor mij persoonlijk. Het zegt alleen maar dat iemand gemiddeld actiever is en de combinatie van plusjes en goede antwoorden heeft dan blijkbaar meer/sneller effect. Het was voor mezelf ook een verrassing om ineens in de Top5 te staan.

Toegevoegd op 15-06-2009 18:10:27
Verder kan het me eigenlijk niet zoveel boeien. Het grappige is dat het mij niet eens was opgevallen, tot deze vraag en een eerdere opmerking van XiniX.
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
Van jou of mij of zelfs Xinix is het niet dubieus ;het is alleen maar dubieus voor iemand die geen enkele vraag of antwoord meer open heeft staan om meer dan 1 punt tegelijk te krijgen.
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
ik vertrouw marita hier in wel. hoe het kan is niet jullie zaak.
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
Ik doe dat niet persoonlijk hoor... Marita weet wel beter, hoop ik... Maar het is een spel, maar dan wel voor iedereen gelijk... Dat mag ik toch wel zeggen...
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
En XiniX heeft dit zojuist 4 keer aan de kaak gesteld en 4 keer is de vraag gewist en die van Marleen mag wel blijven staan, hoe is dat dan? Kost me 32 punten (4 keer 8), maar dat deert niet, het is de ongelijkheid...
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
Omdat de vraag al gesteld was ....??? Maar ik kan me voorstellen hoe het voelt - en eerlijlk gezegd ging ik er bij het stellen ook een beetje vanuit dat-ie verwijderd zou worden. Maar goed te horen dat ze er wel mee aan de slag zijn gegaan.
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
@XiniX "Marita weet wel beter, hoop ik. Die laatste twee woordjes, halen de gehele eerste zin onderuit.
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
Ja, ik dacht ook dat je vraag verwijderd zou gaan worden. Ik verwachtte weer zo'n typisch gevalletje van antwoord typen, doorklikken, en een pagina te zien krijgen waarop staat dat je niet kunt antwoorden omdat de vraag niet meer bestaat. Is me wel vaker gebeurd. In dit geval werd de vraag niet verwijderd. Goed dat het probleem nu is gesignaleerd, en dat er wat aan wordt gedaan.
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
van mij +1 marita, ik zie je druk zijn hier, dat zal dus wel snor zitten.
Edo doet in computers.. Hij kan er blijkbaar erg goed mee overweg...
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
hihihi +1
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
Maar net niet goed genoeg :P
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
Ik heb GV wel horen zeggen dat 't misbruik was, maar nog niet dat misbruik van Edo zelf was. Dat wordt misschien wel bedoeld, maar toch zou ik graag eerst bevestiging zien voordat ik Edo direct als fraudeur ga zien.
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
Tenzij hij bijv. iets gehackt heeft.
Maar da's dus niet 't geval, zoals we nu weten.
Volgens mij is het heel makkelijk om jezelf punten te geven met een tweede of derde account. Misschien kan je er zelfs een applicatie voor schrijven die dat automatisch doet.

Als het een spookaccount is dat alle duimpjes omhoog doet, op zich een symathieke actie, komen de oudgedienden in de eeuwige top tien te staan ;o)

Verder zit er voor dit soort zaken een "contact" link rechtsboven. Dat is effectiever dan deze discussie. Want eerlijk is eerlijk, dit is geen Goede Vraag: "Snap ik dit".... ;o)

Toegevoegd op 15-06-2009 19:21:49
Update: je ziet dat er toch behoefte is aan een discussieplekje over goede vraag zelf. Misschien moet dat een aparte categorie worden waar je ook wensen en gemopper kunt uiten zonder dat je vraag steeds verwijderd wordt. Dan hou je dat een beetje gescheiden van de "normale" vragen.
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
maar je mag toch niet meerder accounts hebben...
kan natuurlijk wel als je meerdere IPadressen hebt... op je werk en thuis... maar zou wel flauw zijn.... XiniX en ik hebben ook 1 IPadres... en de kids zijn hier sosm in het weekend en loggen dan ook in met hun account... we werden volgens mij in het begin wel in de gaten gehouden of we wel 2 personen zijn... nou dat is ondertussen wel duidelijk... komt binnenkort mijn zoon een tijdje hier wonen... weer eentje op het zelfde IPadres.... nou ja...
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
Hoi Deva, ik reageerde puur op de vraag "snap ik dit" / "hoe is het mogelijk". IP adres is maar een trigger zoals jezelf aangeeft. In een studentenflat of met gedeelde accounts werk je meestal met hetzelfde IP adres. Maar het kan wel een trigger zijn. Je kunt ook de browser gegevens uitlezen zodat je (samen met hetzelfde IP adres) kunt zien of het waarschijnlijk om dezelfde PC gaat.
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
Klopt, het was ook niet echt een mooie vraagstelling. Ik verwachtte ook dat-ie verwijderd zou worden, maar ingebed in een andere vraag wist ik zeker dat dat zou gebeuren. En ik was toch benieuwd....
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
Dat snap ik ECHT niet ; als je een tweede account aan maakt om welke reden dan ook (mij is het te vermoeiend), dan zorg je toch dat die ABSOLUUT niet op elkaar lijken ?????
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
Jouw avatar komt anders wel heel vaak voor, blij ;o) @ Marleen: Tja, al is het alleen maar om te zieken. Het klijkt mij ook niets.
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
@Blij:
Ik ken denk ik maar één account met ietwat op elkaar gelijkende avatars.
Te weten Edo en ik die allebei Aya Ueto als avatar hebben. Ik hoop dus niet dat je mij bedoeld, want da's een belediging.
Beter kan je boter bij de vis noemen ipv van die voor-meerdere-uitleg-vatbare verwijzingen te maken.
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
Hé mmm... nu niet gaan mopperen onder mijn reactie. Ik krijg wel de discussie, maar niet de plusjes ;o) en blij's avatar hebben er wel heel veel ;o)
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
Hehe... Ok laat ik dan maar een plusje geven.
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
+je voor de laatste opmerking.
Nooit aan gedacht dat de punten er toch ook 1 voor 1 bijgekomen kunnen zijn. In clusters van 10, dat dan weer wel.