Hoogte bepalen raket.

Samen met een vriend van mij op school, gaan we als Profielwerkstuk een raket bouwen en die laten afschieten. Met verschillende soorten massa. Om te kijken welke invloed die heeft op de hoogte. Nu begint het dus met de hoogte te achterhalen. Nu heb je daar formules voor. Maar je hebt ook vast wel iets die hoogte kan meten. (versnellings meter zei mijn docent ofzo, hij wilde antwoord niet precies vertellen. ) wie kan mij vertellen hoe dit precies te werk gaat?

Alvast bedankt

Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
in: Overig

Het beste antwoord

Ik heb dit ook gedaan, maar je denkt veeeel te moeilijk! Maak een touwtje vast aan de raket en schiet hem af. Kijk dan hoever het touwtje uitgerold is en je weet de hoogte ;) je moet hem dan wel recht omhoog schieten, maar als je de raket goed bouwt doet hij dat toch wel.

Succes ermee!