Waarom geeft een auto vaak meer problemen na een grote of kleine beurt of andere reparatie?

Ik heb vaak meegemaakt dat mijn auto dan nog eens terug moest, vaak voor iets totaal anders.. ik noem het aantal "reparatieschade"..en ik rijd jonge auto's!

Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
in: Overig
2.5K

Het beste antwoord

dat komt misschien omdat ze een nieuw onderdeel plaatsen en de rest niet en die zijn niet op elkaar "ingespeeld" dus het oude onderdeel gaat daardoor ook kapot
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden

Andere antwoorden (5)

Omdat een monteur vaak iets los gehad heeft en niet weer goed vastgemaakt. Zo is bij mij eens een motorblok naar zijn grootje geholpen: na een onderhoudsbeurt was een olieslangetje niet goed vastgezet. (Alleen: bewijzen? Vergeet 't maar.)
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
Klopt, dat is heel opvallend... Hoe zou dat toch komen?

Wellicht helpen ze een handje, als het bijna kapot is dan...

Reparatieschade is een heel mooi woord... ik kende dat nog niet, maar dekt de waarheid en de garagist dekt jou... (als het maar niet ruikt en niet stinkt, komen ze ermee weg)

reparatieschade... dankjewel voor een compleet nieuw woord... heel goed...
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
Volgend jaar in de Van Dale.
daarom is een grote beurt ook niet te vertrouwen.. (je weet tenslotte niet wat ze doen) ze kunnen ook onderdelen vervangen voor oudere zodat die snel kapot gaan en je weer een wederbezoek moet maken.. een kleine beurt kan je gemakkelijk zelf doen. met een beetje research..
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
Ik heb dat nog nooit meegemaakt. Misschien moet je toch eens overwegen om een andere garage te nemen. Misschien doen ze het expres ;o)
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
HAHAHA +1
Onze auto is 2 weken geleden bij de garage geweest voor APK, algemeen alles nakijken, v-snaar, raammechaniek, schokbreker etc
Bij het ophalen merkten we al dat de bougies niet goed waren vastgezet, dat was op zich geen punt maar als we niet om de hoek hadden gewoond hadden we het toch vervelend gevonden om er weer heen te moeten.
Een paar dagen bleef de thermostaat opeens hangen, stonden we met een kokende motor 10 km van huis.