Hoe groot is onesize?

Je ziet heel vaak dat bepaalde kledingstukken onesize zijn..
Nu heb ik een heel leuk jasje gevonden op het internet, die helaas onesize is.. Ik ben bang dat ik hem niet pas, en heb ook geen zin in dat gedoe met terug sturen etc..
Hoe groot is onesize eigenlijk.. Gemiddeld?

Toegevoegd na 5 minuten:
++
Onesize doesn't always fits all and size DOES matter!
Ik heb ooit een panty gekocht die ook 'onesize' was, maar het leek echt net een kinderpanty, kreeg hem niet hoger van m'n knieën!

Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
in: Overig
13K

Antwoorden (3)

Dat bedoeld dat het hoe dan ook past, ongeacht je maat.
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
One size fits all. Dus één maat past ons allemaal. Denk alleen niet dat het om kledingstukken gaat.
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
'One size fits all' is een term die gebruikt wordt om een kledingstuk dat is ontworpen die meeste 'gemiddelde' mensen passen. Zeg van maat S tot L. Voor mensen die normaal XXS/XS/XL/XXL (dus alles met de X) dragen kan het kledingstuk niet goed zitten. Hals wordt te beklemmend of juist te flodderig. Of de mouwen/broekspijpen zijn te lang of te kort.