Produkten die niet van dieren afkomstig zijn, zoals bijvoorbeeld brood en groente/fruit.
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
Gewoon eten waarvan geen vlees of wat van een dier ook afkomt in zit.
meestal iets wat gebaseerd is op soja. Of vleesvervangers zoals corn.
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
Eekhoorntjesbrood. Plantaardig en toch weer niet.
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
Simpel gezegd eten veganisten niets wat van dierlijke oorsprong is of wat geproduceerd is met behulp van dieren of dierlijke producten. Dus geen vlees, zuivel en eieren of producten waar deze ingrediënten inzitten. Dus ook geen melkchocolade, honing (gemaakt door bijen om de winter door te komen), brood waar broodverbeteraar en/of melk inzit, pasta gemaakt met eieren en allerlei e-nummers.

Veganisten eten wel onder andere groenten, fruit, granen, peulvruchten, noten, zaden en paddestoelen. Dus wel biologisch brood (want zonder broodverbeteraar) pure chocolade (tenminste als er echt geen melk inzit), pasta en mie zonder eieren en sojaproducten als tempeh en tofu.