omdat ze dan denken dat ze de stoerste mensen van de school zijn
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
Dat is iets wat in ons allemaal zit. Er is altijd een mindere of buitenbeentje in een groep. Voor de anderen is het dan belangrijk zich te bewijzen en het gemakkelijkst is dat te doen tov die gene waar je de minste weerstand van hebt en het grootste resultaat. Gelukkig ben ik nooit gepest maar heb het zelf wel gedaan. Toen ik vorig jaar die persoon tegenkwam na 40 jaar op de Hyves heb ik alsnog mijn excuses aangeboden. Was een fijn gevoel, zouden we allemaal moeten doen
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
Onzekerheid van de pester. Als ik zelf pest wordt ik niet gepest.
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
Omdat ze het kunnen, omdat de ander het toelaat, zodat ze populair zijn, maar bovenal: omdat ze aandacht willen hebben!
Pesters hebben vaak thuis veel problemen en reageren die problemen vaak af op anderen. Ze de vaak geen aandacht thuis, geen liefde, of worden zelf gepest thuis.