Niet schuldig aan het ontstaan. Verder heeft de media wel bijgedragen aan het versterken van de crisis. De mensen die negatieve berichten horen over de economie verliezen hun vertrouwen in de economie, hetgeen leidt tot een vicieuze cirkel. Of de media schuld heeft? Dat betwijfel ik. Als de media puur rapporteert wat er gaande is dan niet.
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden

Andere antwoorden (4)

de media is hoofd verantwoordelijke.....
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
Nee, hoor... Mensen die geld uitgeven dat ze niet hebben. Die zijn de hoofdverantwoordelijke... :S
Nee, niet
De media overdrijven vaak wel, waardoor correcties versneld worden.
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
Media focussen altijd op slecht nieuws, dat is wat ze altijd doen en met een crisis doen ze niet anders, dus je kunt ze niet de schuld geven omdat ze doen wat ze altijd doen. Het is de paniek van de mensen waardoor de crisis altijd verder doorslaat dan uit puur economisch gezichtspunt reëel (te verwachten) zou zijn.
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
Het ligt er niet aan hoe wij ons voelen, het ligt aan het financiële systeem. Banken functioneren nog steeds niet goed, overheden pompen nog steeds waanzinnige hoeveelheden geld in de economie.

De wereldeconomie gaat echt niet beter draaien als we nu ineens allemaal positief gaan denken. Sterker de kracht van het positief denken kan averechts werken.

Positief denken zal ons helpen zodra de economie correct is geholpen, dan zal onze economie sneller opkrabbelen als we positief denken.