Volgens mij 1100 km p/u
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
Voor lucht bij kamertemperatuur (20 °C) is de geluidssnelheid ca. 343 meter per seconde of 1234,8 km/u; bij droge lucht (met relatief weinig waterdamp) met een temperatuur van 0 °C is dat 331 m/s of 1194 km/u. In vloeistoffen en vaste stoffen is de geluidssnelheid meestal hoger. In water bijvoorbeeld plant geluid zich voort met een snelheid van ca. 1500 m/s; in hout is dat ca. 3300 m/s; in staal ca. 5800 m/s. Bij de hardste metalen kan de geluidssnelheid oplopen tot 12.000 m/s.

Bron Wikipedia
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
333 Meter per seconde. Bijvoorbeeld: Als je met onweer de bliksem ziet ga je tellen totdat je de donder hoort. Is dat bijvoorbeeld 4 tellen, dan is de onweersbui ongeveer 1,5 kilometer bij je vandaan.
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
2100 k/ph of zo...
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
300000 km per sec zo uit mijn hoofd...