Waaom raakt mijn vinger altijd onstoken?

Als ik dat stukje huid weghaal naast me nagel dan onsteekt het altijd hoe kan dat?

Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
in: Overig

Antwoorden (2)

Je huid is je beschermlaagje tegen bacterien en virussen. Op je huid liggen die bacterien altijd al op de loer, van als je bijv. een deurklink aanpakt waar al zoveel handen hebben gelegen. In een wondje kunnen bacterien je vinger binnendringen en daarop reageert je afweersysteem. Dan krijge je een ontsteking. wil je dit voorkomen, trek dat stukje huid dan niet los maar knip het voorzichtig weg met een schoon nagelknippertje. als je toch een wondje hebt, was je hand dan goed met zeep en dek het af met een pleister.
Is er dan toch een ontsteking, los dat dan op door twee keer per dag je hand in een warm sopje met een schepje biotex of een eetlepel soda te weken, dan ben je er zo vanaf.
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
Je hebt een bacterie