Hoe nat papier redden?

Als je water over een belangrijk papier gooit, hoe red je dat papier?

Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
in: Overig
15.5K

Het beste antwoord

Gelijk tussen een dikke laag keukenrol leggen en er een dik boek op leggen. Zo wordt het vocht geabsorbeerd en blijft het papier toch plat, zonder kreukels.
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden

Andere antwoorden (4)

Papier voorzichtig aan de waslijn hangen. Zou kan het rustig drogen. Ga niet deppen, want daarmee beschadig je al snel het papier en de bedrukking.
13 jaar geleden
Als het meerdere blaadjes zijn haal het los.
Strek de papier recht zijkant , onderkant , bovenkant pak een feun en feun de bovenkant droog en de onderkant
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
Dep het natte papier met een doek (handdoek, theedoek) eventueel met keukenrol of wc-papier
Zet je strijkijzer aan en zet het op een lage stand (zijde, bijvoorbeeld) en wacht tot het warm is. Zet de stoomstand UIT.
Plaats het warme strijkijzer op het papier en beweeg het voorzichtig strijkend heen en weer. Als dit niet lukt zonder dat het papier mee gaat bewegen, stop dan met de strijkbeweging en zet in plaats daarvan het strijkijzer een aantal malen kort en voorzichtig drukkend op een aantal plaatsen op het papier.

Succes!!
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
Volg methode van bovenste antwoord en gooi hem vervolgens onder de scanner en maak een kopie. Of, nog beter, maak van te voren van ieder belangrijk papier een kopie en bewaar deze in een kluis, iets wat ik sowieso zou doen. Dan heb je altijd nog een tweede.