tomaat behoort tot de groente famillie

Toegevoegd na 1 minuut:
Groente of fruitIn 1893 besliste het Hooggerechtshof in de Verenigde Staten dat de tomaat voor de Amerikaanse wet als groente (en niet als fruit) moet worden beschouwd. Het proces was aangespannen in verband met de verschillende belastingtarieven die golden voor fruit en groenten. In België en Nederland wordt de tomaat vaak gezien als groente omdat ze meestal 'in de pot' bereid wordt.[2] Toch ligt de zaak niet zo eenvoudig, Wikipedia heeft zelfs een artikel over het verschil tussen groente en fruit.
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
Technisch gezien is tomaat een fruit.
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
Groente een tomaat eet je niet zomaar op meestal gebruik je het voor een gerecept dus is het groente
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
Voor vruchten die als groente gegeten worden, zoals tomaat, aubergine en dergelijke, is een aparte term: vruchtgroentes ;-)