Wat hebben de gekleurde paaseieren,met de paashaas te maken

Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
in: Overig

Het beste antwoord

Het gekleurde ei is het symbool van de vruchtbaarheid en het nieuwe leven. De haas zie je aan het begin van de lente (rond pasen dus) door de weilanden springen en rennen. Dit wordt dan ook gezien als een 'lentebode'.
Dit geld ook voor de narcissen.
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden

Andere antwoorden (1)

Ik weet wel waarom een ei met passen te maken heeft, maar een gekleurd ei? De paashaas is verbonden met een andere godsdienst, welke, geen idee. Maar toen is dat samengevoegd met het passen van het christendom. Het ei staat voor vruchtbaarheid. Maar waarom het gekleurd is...?