Omdat Sinterklaas daar Santa Claus heet, oftewel de kerstman.
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
En weer een anoniem minkukeltje. Die gaat in de zak.
sinterklaas is iets types nederlands en belgisch wat nu ook is uitgebreid naamr wat oostbloklanden. Amerika heeft de naa santa claus oftewel de kersman van de naam sinterlaas afgepakt. Want de kerstman is een marketingstunt van coca cola
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
Maar wel een goeie marketingstunt...
St Niklaas is de beschermheilige van de zeevarenden. Die had je nogal veel in de lage landen: Nederland, Belgie, Frankrijk en Duitsland. Dus daar hebben ze Sinterklaas. Zijn naamdag is 6 december en dat vier de avond er voor.

In Amerika waren ze niet zo 'van ouds her' zeevarend en katholiek. Santa Claus (Duitse naam) is bedacht door de reclamemakers van Coca Cola. Ze zochten iets met traditie maar vonden Sinterklaas wel erg serieus, streng en saai. Dus maakten ze er een vrolijk mannetje van. En ze lieten hem bij Kerstmis horen want dat viert iedereen. 6 december niet. Dat was een commercieel succes.
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
Omdat de kerstman eigenlijk Sinterklaas is.
Sinterklaas is 'meegenomen' door Nederlandse kolonisten naar Noord-Amerika. De Amerikanen hebben het uiterlijk van Sinterklaas veranderd.
De naam Santa Claus is een verbastering van de Nederlandse naam Sinterklaas.
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
Amerika vond sinterklaas wel een leuk idee, maar ze vonden het maar een saai man.
Daarom gaven ze aan Coca Cola de opdracht om een goedlachse vriendelijke en leuke kindervriend uit te vinden.

De rood-witte kleuren zijn dan ook de kleuren van Coca Cola. Enkel het idee is van sinterklaas afgeleid.