voor depressie niet ;-)
tegen depressie heb je verschillende soorten
anti-depressiva
Zie ook de link

Toegevoegd na 3 minuten:
Hier heb je er een paar

Amitriptyline (Amitriptyline, Sarotex, Tryptizol)
Clomipramine (Anafranil, Clomipramine)
Dosulepine (Prothiaden)
Doxepine (Sinequan)
Imipramine (Imipramine)
Nortriptyline (Nortilen)
Maprotiline (Maprotiline, Ludiomil)
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden

Andere antwoorden (5)

Jazeker. Van de huisarts. Want die kijkt wat er bij je past voor medicatie. Er zijn namelijk best veel middelen. Maar niet elke depressie is gelijk.

En aangezien die medicatie ook bijwerkingen heeft moet voorschrijven zorgvuldig gebeuren.
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
Ja, er zijn verschillende soorten, licht tot sterk, maar de dokter moet dat beslissen. hij wil weten wat de oorzaak is van je depressie. misschien heb je naast medicijnen ook psychische hulp nodig.
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
Ik denk van niet je kunt altijd raad gaan vragen aan de dokter.
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
ja, er zijn medicijnen om de verschijnselen van depressie te onderdrukken of tegen te gaan.

helaas gaat hier de depressie niet van over.

mocht je behoefte hebben aan een dergelijk medicijn is een bezoekje aan de huisarts gewenst.
hij/zij kan bepalen welke depressie je hebt, en welk medicijn het best bij jou past.

wat ook gewenst is is hulp zodat je de oorzaak van de depressie aan kan pakken.

Toegevoegd na 1 minuut:
de link naar de site geeft info over medicatie, soorten depressies, verschijnselen en tips bij een depressie.
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
Hier heb je er nog een paar:
Prozac
Fluoxetine
Seroxat
Oxazepam.